Dodana: 23 maj 2016 15:00

Zmodyfikowana: 23 maj 2016 15:00

Technologia Pay2Vend doceniona w rankingu Innowacje 2015

Białostocka spółka P2V Polska znalazła się w gronie laureatów w podlaskim konkursie Innowacje 2015 zorganizowanym przez Kurier Poranny. Zwycięstwo dała firmie innowacyjna technologia Pay2Vend, wykorzystana m.in. w prospołecznym projekcie Zdrowe Kieszonkowe.

Ilustracja do artykułu Joanna Czupryńska - Innowacje 2015.jpg

P2V Polska zwyciężyła w rankingu w kategorii: „Usługi, Firma Mikro”.  Do konkursu Kuriera Porannego i białostockiego oddziału Naczelnej Organizacji Technicznej  zgłosiła autorską technologię - platformę informatyczną pod nazwą Pay2Vend do urządzeń vendingowych (sprzedaż z automatów) obejmującą trzy poziomy: obsługę płatności za pomocą kart i breloków zbliżeniowych, zarządzanie indywidualnymi kontami użytkowników i  obsługę automatów od strony operatorskiej  (zatowarowywanie i rozliczenia).  To pierwsza tego typu technologia stworzona w Polsce dedykowana do vendingu.

- Konsument ma dostęp do platformy internetowej, dzięki której ma pełną kontrolę nad zakupami, może zasilać konto, ustawiać dzienne limity wydatków, sprawdzać statusy i inne - mówi Andrzej Nartowicz, prezes P2V Polska, pomysłodawca Pay2Vend i projektu Zdrowe Kieszonkowe, w którym ta technologia znalazła zastosowanie. W ramach tego projektu w szkołach ustawiane są automaty ze zdrową żywnością i napojami. 

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę po wprowadzeniu nowych przepisów, wykluczających ze sprzedaży w placówkach oświatowych tak zwane śmieciowe jedzenie. Automaty ze zdrową żywnością okazały się bardzo dobrym rozwiązaniem w szkołach, tym bardziej, że dzięki nowej technologii rodzice mogą stosować tzw. kontrolę rodzicielską - mają wgląd w historię zakupów, określają dzienny limit wydatków, czy blokują do zakupu produkty, które nie są wskazane dzieciom np. z przyczyn medycznych.

- Zdrowe Kieszonkowe  to również projekt prospołeczny, wspieramy dzieci z najuboższych rodzin, poprzez przekazywanie im zasilonych kart do zakupów zdrowej żywności w automatach oraz prowadzimy działania edukacyjne -informuje Joanna Czupryńska, koordynator projektu.

- Dodam, że takie rozwiązanie jest nie tylko zaawansowane technologicznie, ale też jest niespotykane dotychczas na rynku europejskim - mówi Andrzej Nartowicz.  - Jako pierwsi wprowadziliśmy tę technologię do branży vendingowej i zdradzę, że na tym się nie skończy. Mam jeszcze wiele planów i projektów, które mam nadzieję, zrealizowane zostaną w najbliższej przyszłości. 

 (Inf.PR firmy)

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook