Dodana: 9 czerwiec 2006 07:43

Zmodyfikowana: 9 czerwiec 2006 07:43

Nowoczesna firma księgarska

27 lutego w Białymstoku przedstawiciele branży księgarskiej uczestniczyli w konferencji na temat projektu „Nowoczesna firma księgarska - rozwój kadr kluczem do sukcesu" realizowanego przez Regionalne Centrum Szkoleniowe.

Regionalne Centrum Szkoleniowe z Białegostoku od 23 czerwca 2005 realizuje projekt „Nowoczesna firma księgarska - rozwój kadr kluczem do sukcesu”. Celem projektu jest podniesienie konkurencyjności i potencjału adaptacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży księgarskiej poprzez doskonalenie umiejętności i kwalifikacji ich kadr zarządzających i pracowników. Zakończenie projektu planowane jest na 10 marca 2006.

Beneficjentami projektu są przedstawiciele 6 polskich firm z branży księgarskiej, czyli beneficjentów ostatecznych projektu tj. Dom Książki Sp. z o.o. w Białymstoku oraz Dom Książki S.A. w Poznaniu, Dom Książki Sp. z o.o. w Lublinie, Gdański Dom Książki Sp. z o.o., Dom Książki Sp. z o.o. w Katowicach, Polski Dom Książki S.A. w Warszawie.

Projekt realizowany jest przez Regionalne Centrum Szkoleniowe i finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich (SPO RZL), Priorytet 2 „ Rozwój Społeczeństwa opartego na wiedzy”, działanie 2.3 „Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki” schematu a) „Doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr”.

W ramach projektu przeszkolonych zostało ponad 75 proc. pracowników Domu Książki Białystok. Jest to obecnie trzecia na rynku polskim firma branży księgarskiej posiadająca 47 księgarń na terenie województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Dotychczas w 372 godzinach szkoleń uczestniczyło 127 osób, co oznacza, że każda osoba uczestniczyła w 2-3 szkoleniach.

Obszar proponowanych szkoleń był dość obszerny i tak przygotowany, żeby uczestnicy mogli zdobyć jak największą wiedzę z zakresu efektywnych technik sprzedaży i nowoczesnych metod obsługi klienta w branży księgarskiej.

- Przed rozpoczęciem projektu przeprowadziliśmy wnikliwe badania potrzeb szkoleniowych wśród kierownictwa i pracowników Domów Książki, żeby się zorientować, na jakie bariery rozwojowe napotykają firmy i w jakich obszarach firm wymagają poprawy – mówi Beta Grygorczuk, kierownik projektu. – Głównym wnioskiem z przeprowadzonej diagnozy było gruntowne uzupełnianie wiedzy pracowników w zakresie nowoczesnych metod szeroko rozumianej obsługi klienta, dlatego właśnie szkolenia takie jak: „Efektywny marketing”, „Efektywny merchandising księgarski”, „Efektywne techniki sprzedaży” i „Skuteczne negocjacje handlowe” położony był duży nacisk.

Łączna wartość projektu opiewa na kwotę ponad 426 tys. zł, z czego 88 proc. stanowi dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook