Dodana: 29 marzec 2022 13:16

Zmodyfikowana: 29 marzec 2022 13:18

Obradowała kapituła konkursu Podlaska Marka 2021

To kolejny etap 18. edycji prestiżowej nagrody przyznawanej przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W środę, 23 marca, kapituła konkursu wybierała nominowanych do Podlaskiej Marki 2021. W posiedzeniu wzięli udział m.in. wicemarszałek Sebastian Łukaszewicz i radny wojewódzki Paweł Wnukowski. Nominowanych poznamy podczas specjalnej konferencji prasowej. Nominowanych poznamy na początku kwietnia.

[23.03.2022] Kapituła Podlaskiej Marki-1.jpg

Co roku Podlaska Marka stanowi przegląd najciekawszych rozwiązań, zjawisk i produktów, które powstają w regionie, a często są doceniane daleko poza granicami województwa podlaskiego.

W tegorocznym konkursie jest dziesięć kategorii: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0, a także po raz pierwszy Marka bez barier, o którą ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje społeczne wychodzące w swoich działaniach naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami. W każdej z kategorii, spośród 145 zgłoszeń, komisja konkursowa wskaże po trzech kandydatów do finału. 

W kapitule konkursu Podlaska Marka zasiada siedemnastu członków. To związani z Podlaskiem przedsiębiorcy, przedstawiciele samorządu, ludzie kultury i dziennikarze. Podczas kolejnego spotkania wybiorą zwycięzców tegorocznego konkursu.

[23.03.2022] Kapituła Podlaskiej Marki-3.jpg

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

Lista nominowanych ogłoszona zostanie podczas konferencji prasowej, którą zaplanowano na 5 kwietnia. Wówczas ruszy także głosowanie SMS na Podlaską Markę Konsumentów, w której każdy może wesprzeć swoją ulubioną firmę, produkt lub inicjatywę ,,made in Podlaskie". Głosowaniu towarzyszyć będą konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, zorganizowane na Facebooku Podlaskie Zasilane Naturą

Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu znajdują się na stronie Podlaskiej Marki.  

Finał Podlaskiej Marki 2021 planowany jest na maj br.

Aneta Kursa
red.: Barbara Likowska-Matys
fot.:  Mateusz Duchnowski 

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook