Dodana: 5 luty 2016 15:10

Zmodyfikowana: 6 luty 2016 10:38

Białostoczanie wolą parkomaty zamiast kart postojowych. Z korzyścią dla kasy miasta

Jak pokazują wpływy z tytułu opłat za miejsca postojowe, w porównaniu z ubiegłym rokiem mieszkańcy Białegostoku płacą chętniej i częściej. Na częstotliwość opłat wpływa obecność 185 parkomatów oraz ich usytuowanie w pobliżu miejsc postojowych, a także różnorodna forma płatności. W grudniu 2014 roku wpływy z tytułu opłat za karty postojowe wyniosły ok. 212 tys. zł. W grudniu 2015 roku wpływy z parkomatów wyniosły już prawie 253 tys. zł. Dzięki zainstalowanemu systemowi wiemy, ile osób i jak często korzysta z parkomatów. Przykładowo w grudniu 2015 roku postój w parkomatach opłacono prawie 121 tys. razy. Średni czas postoju wynosi ok. 1,5 godziny. Najchętniej za postój płacimy monetami oraz kartą zbliżeniową.

Ilustracja do artykułu parkomat.jpg

Z parkomatów mieszkańcy Białegostoku zaczęli korzystać w listopadzie 2015 roku. Od tego czasu opłaty pozostały takie same jak poprzednio, w podstrefie A za 30 minut nadal wynoszą 1,20 zł, a za jedną godzinę – 2,40 zł. W podstrefie B analogicznie: 60 groszy i 1,20 zł. Obecnie za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania można zapłacić: kartami postojowymi, SMSami, za pomocą systemu mobiParking lub wykupić abonament. Nadal pozostają ważne karty postojowe – będą obowiązywały przez 12 miesięcy od momentu instalacji parkomatów – czyli do 12 listopada 2016 roku.

Warto pamiętać, że obowiązek wnoszenia opłat za postój pojazdów samochodowych w Strefie Płatnego Parkowania (SPP) kontrolują upoważnieni kontrolerzy. Kontrolerzy posiadają identyfikator ze zdjęciem i numerem służbowym oraz noszą kamizelki odblaskowe w kolorze żółtym. Kontrolerzy SPP nie pobierają opłat za postój pojazdu, sprawdzają jedynie czy opłata została wniesiona.

Wszelkie uwagi lub wątpliwości dotyczące pracy kontrolerów można zgłaszać telefonicznie do Biura Strefy Płatnego Parkowania pod numerami: 85 869 6713 lub 85 869 6719.

Za: UM Białystok

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook