Dodana: 24 styczeń 2007 13:43

Zmodyfikowana: 24 styczeń 2007 13:43

Podlaska Marka Roku 2006

„Czas na Podlaskie Marki”

                                        

Zakończyła się III edycja konkursu Marszałka Województwa Podlaskiego na Podlaską Markę Roku 2006.

10 stycznia 2007 roku zakończyliśmy etap rejestracji zgłoszeń. 5 marca odbyło się posiedzenie Kapituły Konkursowej wraz z prezentacją produktów startujących w konkursie - w efekcie którego poznaliśmy nominowanych. Od poniedziałku 22 stycznia trwało głosowanie internetowe. Głosowanie w plebiscycie Wrót Podlasia zakończyło się 15 marca 2007 r.

Laureatów wyłoniła Kapituła złożona z osób zaufania społecznego, osobistości świata kultury oraz specjalistów od marketingu. Zwycięzców poznaliśmy podczas uroczystej Gali, która odbyła się 18 marca 2007 roku.

* * * * * * * * * *

Honorowy Ambasador Województwa Podlaskiego

Podczas tegorocznej gali Podlaskiej Marki Roku, po raz pierwszy został przyznany tytuł “Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego Roku ...” 

Tytuł Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego Roku 2006 otrzymała Kayah, Paweł Małaszyński – białostoczanin z pochodzenia - aktor teatralny i telewizyjny, znany m.in. z udziału w serialach “Magda M.” czy “Oficerowie”. Trzecim Ambasadorem został dyrektor Opery i Filharmonii Podlaskiej - Europejskiego Centrum Sztuki - Marcin Nałęcz - Niesiołowski. 

Tytuł „Honorowego Ambasadora” przyznawany jest raz do roku podczas dorocznej gali wręczenia nagród w konkursie Marszałka Województwa Podlaskiego “Podlaska Marka Roku”. Przyznaje go Marszałek Województwa Podlaskiego. Tytuł ma charakter symboliczny i prestiżowy. Jego nadanie nie powoduje żadnych gratyfikacji.

W ciągu jednego roku kalendarzowego można nadać maksymalnie dwa tytuły. Może zostać nadany danej osobie tylko jeden raz.

Ambasadorami mogą zostać przedstawiciele różnych sfer życia społecznego: polityki, sportu, kultury i sztuki, edukacji, nauki, działalności społecznej i charytatywnej. Honorowym Ambasadorem może zostać osoba powszechnie znana, a zarazem należąca do grona osób zaufania publicznego- tzw. liderów opinii.

Warunkiem otrzymania tytułu jest publiczne podkreślanie związków nominowanego z województwem podlaskim, promowanie regionu poprzez wyrażanie pozytywnych opinii na temat województwa w mediach.

Na „Honorowym Ambasadorze Województwa Podlaskiego Roku ... ” spoczywa zadanie reprezentowania województwa podlaskiego pod względem promocji jego walorów, szczególnie w roku obowiązywania tytułu, jeśli to możliwe to - podczas publicznych wystąpień oraz w trakcie spotkań z osobami należącymi do tzw. grupy osób zaufania publicznego.



Podlaska Marka Roku - poprzednie edycje

Dwie poprzednie edycje konkursu „2004” i „2005” cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno ze strony regionalnych producentów, jak i konsumentów. Wystarczy powiedzieć, że w ubiegłym roku otrzymaliśmy ponad 130 zgłoszeń w trzech kategoriach konkursowych i była to liczba niemal dwukrotnie większa od tej, którą zanotowaliśmy rok wcześniej. „Podlaska Marka Roku 2005” była również rekordowa pod względem liczby głosów, oddanych przez czytelników „Wrót Podlasia”, z których aż 60 tysięcy zdecydowało się zagłosować na zgłoszone kandydatury.



Rozpoczynający się kolejny konkurs „Podlaska Marka Roku 2006” odbędzie się na zasadach analogicznych do dwóch poprzednich edycji. Do końca grudnia 2006 roku będziemy rejestrować kandydatury do konkursu zgłaszane przez zarówno producentów jak też  konsumentów. Wzorem roku ubiegłego zapytamy również znane osobistości związane z regionem o najsmaczniejsze potrawy i napoje, najpiękniejsze miejsca i najciekawsze przedsięwzięcia stanowiące w ich przekonaniu wizytówkę województwa. Konkursową rywalizację rozstrzygnie kapituła składająca się z osób zaufania społecznego, osobistości świata kultury oraz specjalistów od marketingu, zaś werdykt konsumentów poznamy dzięki plebiscytowi na „Wrotach Podlasia”. Zwieńczeniem Podlaskiej Marki Roku będzie uroczysta gala, podczas której oficjalnie ogłosimy zwycięzców w kategoriach: Smak, Miejsce i Pomysł roku 2006.



Pierwszych nominowanych przystępujących do rywalizacji o statuetkę „Liść dębu” w III edycji Podlaskiej Marki Roku już znamy. Są nimi laureaci konkursu „Urodzinowy Mistrz Smaku 2006”organizowanego podczas 493 rocznicy Urodzin Województwa w Sejnach: serek z papryką Danuty Woźnialis z Puńska, śliwowica „Mirabelka” Doroty i Andrzeja Modzelewskich z Woli Zambrowskiej oraz stoisko regionalne Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu. Nominacje otrzymało również 27 potraw z terenu Podlaskiego, znajdujących się na prowadzonej przez Ministerstwo Rolnictwa Liście Produktów Tradycyjnych: bliny po litewsku, kartacze sejneńskie/cepeliny, chłodziec litewski (chłodnik), soczewiaki sejneńskie, kołduny litewskie, kartacze, kiszka ziemniaczana, babka ziemniaczana, kruszewski ogórek herbowy, ogórki kwaszone „narwiańskie”, sery białe deserowe litewskie, ser podpuszczkowy dojrzewający „Wiżajny”, ser podlaski, ser gouda, mrowisko, chleb domowy na kalmusie z Puńska, sękacz sejneński, chleb żytni wolski, chleb pytlowy wolski na zakwasie, korowaj lipski i gąski weselne, chleb staropolski, masło tradycyjne z Filipowa, kindziuk z Puńska, kumpia wieprzowa z „komina”, miód wielokwiat z Sejneńszczyzny, lipiec białowieski, sejneński szczupak faszerowany.. Są też wyroby mniej znane, takie jak chociażby nalewka Klukówka zgłoszona przez Muzeum Rolnictwa, z którymi część odbiorców jeszcze się nie zetknęła. Nominacje otrzymają także laureaci regionalnej edycji konkursu ”Nasze Kulinarne Dziedzictwo”, który odbędzie się 16 września w Białostockim Muzeum Wsi.




Rokrocznie liczba zgłoszeń dowodzi, iż nasza inicjatywa cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a jej uczestnicy dostrzegają korzyści płynące z takiej formy promocji. Już teraz serdecznie zachęcamy konsumentów i producentów do aktywnego uczestnictwa w  konkursie – wspólnie popularyzujmy to, co
w województwie podlaskim najatrakcyjniejsze.

Jak co roku patronami medialnymi konkursu Podlaska Marka Roku oraz patronami Gali Podlaskiej Marki Roku są:









Informacje telefoniczne: referat promocji UMWP tel. 085 7497452, 453, 454.

Regulamin konkursu

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook