Dodana: 10 październik 2007 06:47

Zmodyfikowana: 10 październik 2007 06:47

PMB kupuje Chłodnię Białystok

Spółka PMB S.A. poinformowała o podpisaniu umowy przedwstępnej dotyczącej kupna 50,85% akcji Chłodni Białystok S.A. od spółki NORDIS Chłodnie Polskie S.A.

Chłodnia Białystok S.A. jest jednym z największych producentów mrożonych owoców i warzyw w Polsce. Zakres działalności Spółki obejmuje następujące dziedziny:

  • produkcję zamrożonych owoców i warzyw przeznaczonych na eksport i rynek krajowy.

  • produkcję mrożonych wyrobów kulinarnych.

  • dystrybucję mrożonek własnych i innych producentów.

  • świadczenie usług zamrażania i przechowywania towarów dla innych podmiotów gospodarczych.


W 2006 roku Chłodnia Białystok osiągnęła 24,5 mln zł przychodów i zysk netto w wysokości 522 tys. zł. Po 8 miesiącach tego roku przychody zamknęły się kwotą 20,5 mln zł a zysk netto wyniósł 252 tys. zł. Szacowany termin zamknięcia transakcji to 28 lutego 2007. Pozostałe 49,15% akcji pozostanie w rękach dotychczasowego drugiego udziałowca – Skarbu Państwa.


- Po zakupie nowej ubojni i dynamicznym rozwoju delikatesów „U Rzeźnika” to kolejny sukces PMB S.A. i duży krok w budowaniu silnej grupy na polskim rynku spożywczym – mówi Leszek Czemiel, prezes zarządu PMB S.A.
- Zakup chłodni pomoże nam oferować lepsze warunki w przetargach do publicznych i prywatnych odbiorców. Transakcja, oprócz pośredniego zwiększenia naszych mocy produkcyjnych, stanowi także element dywersyfikacji portfela usług. Będziemy chcieli wykorzystać nasze kanały dystrybucji, aby sprzedawać mrożone produkty spożywcze z Białegostoku na całą Polskę. Już teraz myślimy o zwiększeniu możliwości produkcji w Chłodni Białystok i wprowadzeniu części mrożonego asortymentu do naszej sieci delikatesów „U Rzeźnika” – dodaje Czemiel.


- Decydując się na zakup akcji Chłodni Białystok, mieliśmy na uwadze kilka elementów, które są istotne dla PMB S.A. z punktu widzenia operacyjnego. Przede wszystkim chcemy mieć pozycję czołowego gracza na rynku przechowywania rezerw państwowych i zapewnić sobie większe bezpieczeństwo dla przechowywania własnych zapasów. Dodatkowo, mając w Grupie Chłodnię Białystok, będziemy w stanie zwiększyć eksport mrożonego mięsa – mówi Zdzisław Łapicz, Dyrektor Finansowy PMB S.A.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook