Dodana: 9 listopad 2007 11:20

Zmodyfikowana: 9 listopad 2007 11:20

Otwarcie miejskiej stacji paliw

Do tej pory stacja paliw przy ul. Składowej 11 mogła kojarzyć się kierowcom tylko z niskimi cenami. Teraz to obiekt na miarę Europy – o europejskich standardach technicznych, wysokim poziomie usług, przyjazny środowisku.

Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej zakończyło przebudowę i modernizację swojej stacji paliw. W ciągu kilku miesięcy ten przestarzały obiekt, wyposażony jedynie w kasę, cztery dystrybutory i kompresor zmienił się nie do poznania. W czwartek (8 października) uroczyście otwarto nową stację.

- Naszym głównym celem jest poprawa jakości usług komunikacyjnych dla mieszkańców miasta i podniesienie standardów obsługi oraz poszerzenie oferty w naszych obiektach. By zrealizować te zamierzenia, niezbędne są inwestycje. Ich realizację rozpoczęto od gruntownej przebudowy i modernizacji stacji paliw, którą dziś oficjalnie otwieramy – mówił prezes KPKM Dariusz Ciszewski.

W uroczystości uczestniczył m.in. prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski.

- Inwestycje spółek przekładać będą się na lepszą jakość usług komunikacji miejskiej – mówił prezydent podczas otwarcia.

Po remoncie zmieniło się dosłownie wszystko, nawet położenie stacji, która została przesunięta bliżej ulicy Składowej, tak że jest widoczna z jezdni. Firma ma też nowe czytelne logo, które będzie rozpoznawalnym elementem nie tylko jej autobusów, ale także wszelkich inwestycji – stacji paliw, a w przyszłości centrum serwisowego.

Technicznie stacja odpowiada standardom europejskim, jest też przyjazna środowisku, bo tego wymagają unijne normy. Do 10 (w tym dwa na gaz) zwiększyła się liczba dystrybutorów, które zostały wyposażone w wygodną dla klientów opcję tzw. cenowego tankowania (na z góry określoną kwotę). Rozszerzony został zakres usług, m.in. o bezdotykową myjnię, ze względu na niską cenę cieszącą się popularnością wśród kierowców. Nieodłącznym elementem nowoczesnych stacji jest też sklep z akcesoriami motoryzacyjnymi, prasą, napojami i artykułami spożywczymi. Klienci stacji mają do dyspozycji hotspot (bezprzewodowy dostęp do Internetu) oraz darmowy komputer również z dostępem do sieci.

Powstał parking na 45 miejsc.

Jak zapewnia prezes Ciszewski, modernizacja nie wpłynie na ceny paliwa:

- Mamy jedną z najniższych cen w mieście i tak pozostanie, zwiększy się najwyżej oferta paliw - mówi.

Generalnym wykonawcą prac modernizacyjnych była białostocka spółka Kalter.

To jednak nie koniec inwestycji KPKM. Od 1 stycznia w przedsiębiorstwie będzie działał jeden z najnowocześniejszych zintegrowanych systemów informatycznych, klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning), wspomagających zarządzanie firmą. Wspomaganie to obejmuje m.in. finansowanie, zarządzanie kadrami czy budżetowanie przedsiębiorstwa. Pozwala na optymalne wykorzystanie zasobów firmy i zachodzących w niej procesów oraz na pełny elektroniczny obieg dokumentów wewnątrz przedsiębiorstwa. Dynamiczny portal internetowy umożliwi każdemu z 370 pracowników KPKM – po zalogowaniu – dostęp do wszelkich informacji na swój temat: wysokości wynagrodzenia i premii, grafiku pracy, linii, które obsługuje itp. Za pośrednictwem Internetu pracownik będzie mógł też pobrać zaświadczenie o dochodach, złożyć podanie lub wniosek o urlop.

Również każdy mieszkaniec Białegostoku będzie mógł sprawdzić rozkład jazdy komunikacji miejskiej, przebieg linii autobusowych itp. Będzie też miał możliwość sprawdzenia nazwiska kierowcy obsługującego daną linię w konkretnym dniu i wyrażenia swojej opinii na temat jego pracy. Może również zgłaszać swoje sugestie i uwagi co do funkcjonowania komunikacji miejskiej czy stacji paliw, należącej do KPKM.

- Wszystko to ma służyć poprawie jakości naszych usług – podkreśla Dariusz Ciszewski.

Kolejnym etapem doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem będzie wprowadzenie zintegrowanego systemu ISO, obejmującego zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy, przewidziane na początek przyszłego roku.

Również wiosną przyszłego roku Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej rozpocznie budowę nowoczesnego centrum serwisowego dla autobusów i samochodów ciężarowych. Po stacji paliw przy ul. Składowej, której rozbudowa właśnie się zakończyła, warsztat to kolejny element nowego zaplecza KPKM.

Centrum serwisowe będzie świadczyło specjalistyczne usługi naprawcze autobusów dla KPMK. Ze jego serwisu będą mogły też korzystać firmy zewnętrzne - posiadające autobusy lub samochody ciężarowe. Jak zapewnia zarząd spółki, warsztat będzie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia, gwarantujące wysoką jakość usług. W tym celu wybudowana zostanie od podstaw nowa hala o powierzchni ok. 4 tys. mkw. Dotychczasowa, stara, zbyt duża (8,5 tys. mkw.) i nierentowna zostanie wydzierżawiona.

- Również w tym przypadku główny cel to podniesienie jakości naszych usług, ale także oszczędność kosztów i gruntowna poprawa stanu technicznego naszego taboru – mówi Dariusz Ciszewski. – Podobnie jak zmodernizowana już stacja paliw, centrum serwisowe technicznie będzie odpowiadało normom europejskim.

Zakończenie inwestycji przewidziane jest na listopad przyszłego roku.

W sumie w tym i przyszłym roku KPKM wyda na inwestycje ok. 25 mln zł – 6 mln na stację, ok. 10 mln na centrum serwisowe i ok. 9 mln na autobusy

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook