Dodana: 9 czerwiec 2006 07:46

Zmodyfikowana: 9 czerwiec 2006 07:46

Ministerstwo radzi jak rozwijać społeczeństwo informacyjne

Ministerstwo Nauki i Informatyzacji uruchomiło punkt konsultacyjny na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego.

Jak się dowiedział Serwis Samorządowy PAP w resorcie, samorządy zgłaszają się już po porady. Inicjatywa skierowana jest na wsparcie eksperckie władz lokalnych i regionalnych oraz realizatorów projektów na rzecz rozwoju elektronicznej administracji. Punkt konsultacyjny utworzony został w ramach działania 1.5 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego. O planowanym powstaniu punktu poinformował PAP wiceminister nauki Włodzimierz Marciński na początku listopada.

Punkt jest przeznaczony dla władz lokalnych i regionalnych, dla realizatorów i beneficjentów końcowych projektów finansowanych w ramach działania 1.5 ZPORR w 16 województwach. Kierowany jest także do podmiotów przygotowujących lub zamierzających przystąpić do przygotowania dokumentacji projektów, pracowników urzędów marszałkowskich oraz samorządów lokalnych, firm sektora ICT zainteresowanych udziałem w realizacji projektów finansowanych ze środków działania 1.5 ZPORR.

Celem punktu konsultacyjnego jest wspieranie partnerów samorządów lokalnych i regionalnych w zakresie przygotowania projektów współfinansowanych z UE. Samorządy mogą zgłaszać się do ministerstwa po pomoc w przygotowaniu koncepcji projektów zgodnie z polityką UE (np. neutralność technologiczna, standardy interoperacyjności). Pomoc polega też na właściwym zdefiniowaniu założeń projektów tak, aby respektowały one zasady i ustalenia związane z koncepcją stworzenia „środowiska komunikacji i współdziałania" systemów informatycznych administracji publicznej.

Zakresem udzielanych konsultacji objęte jest planowanie strategiczne e-Rozwoju regionalnego (rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwach). Na lata 2004 - 2006 są to m.in. strategie (programy) rozwoju społeczeństwa informacyjnego w województwach oraz lokalne, gminne i powiatowe strategie e-Rozwoju.

Odpowiedzi na pytania udzielane będą przez zespół ekspertów Stowarzyszenia "Miasta w Internecie" kierowany przez Krzysztofa Głomba. Punkt konsultacyjny jest dostępny on line 24 godziny na dobę przez cały tydzień, zaś drogą telefoniczną i faxem 5 dni w tygodniu przez 7 godzin (od 9.00 do16.00). W indywidualnych przypadkach istnieje również możliwość przeprowadzenia konsultacji indywidualnych z zainteresowanymi osobami w Warszawie lub innych miejscowościach.

Podmiot, który chce uzyskać poradę eksperta powinien skontaktować się z biurem przy pomocy formularza zapytań dostępnego w wersji elektronicznej lub do ściągnięcia na stronach Punktu www.pldg.pl/p/pl/TarJ/27/  .
Wypełniony formularz należy wysłać do Punktu za pomocą fax, przesyłką pocztową lub pocztą elektroniczną.

Koordynator punktu konsultacyjnego zbiera pytania, które napływają pocztą elektroniczną, faxem lub telefonicznie i kieruje je do odpowiednich ekspertów. Punkt zapewnia współpracę ekspertów z różnych dziedzin związanych z programowaniem, przygotowaniem dokumentacji oraz realizacją projektów finansowanych ze środków działania 1.5 ZPORR, m.in. prawników, ekonomistów, specjalistów ds. studiów wykonalności oraz menedżerów projektów.

Eksperci odpowiadać będą na pytania w ciągu 72 godzin po ich otrzymaniu, kierując odpowiedzi przesyłką pocztową lub pocztą elektroniczną.

Wszelkie dodatkowe informacje o działalności Punktu można uzyskać pod numerem telefonu (0-14) 628 42 10 wew. 28 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 16.00 lub elektronicznie zporr_helpdesk@pldg.pl  

PAP

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook