Dodana: 7 listopad 2015 21:22

Zmodyfikowana: 7 listopad 2015 21:22

Konkurs na reklamę społeczną

Czy gruszki rosną na wierzbie, a słodki napój jest zdrowy? Ponad 200 nagród czeka na uczniów z Podlasia, którzy będą się tego chcieli dowiedzieć.

Ilustracja do artykułu Tesco dla Szkół.jpg

 

Czy gruszki rosną na wierzbie, a słodki napój jest zdrowy? Ponad 200 nagród czeka na uczniów z Podlasia, którzy będą się tego chcieli dowiedzieć.

 

Jak mleko trafia do kartonów i co to jest glutaminian sodu?  Blisko 4000 uczniów z całej Polski, którzy biorą udział w konkursie Tesco dla Szkół, już to wie.  Duża dawka praktycznej wiedzy, a do tego setki nagród, czeka także na uczniów ze szkół z województwa podlaskiego. Czasu jest coraz mniej - na zgłoszenia do konkursu na Reklamy Społeczne organizator czeka tylko do 23 listopada.

Ponad 200 zestawów nagród, w tym najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, czeka na szkoły podstawowe i gimnazjalne, które wezmą udział w wyjątkowej zabawie, poszerzając jednocześnie wiedzę swoich uczniów o zdrowym odżywianiu.

Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” przeprowadzonego na zlecenie programu Tesco dla Szkół, polskie dzieci mają znikomą wiedzę o żywności, nie rozpoznają zdrowego jedzenia, niewiele wiedzą o jego składzie i pochodzeniu. Aż 62% dzieci z województwa podlaskiego uważało, że po zmianach w przepisach dotyczących asortymentu w sklepikach, 1 września nadal będzie można kupić drożdżówkę, a aż 60 % sądziło, że znajdzie tam słodki napój. Jak zmienić nawyki żywieniowe naszych dzieci? Usunięcie „śmieciowego jedzenia” ze szkół to tylko jedna strona medalu.

Warto zadbać o motywację dzieci, poszerzenie ich wiedzy, a także – wprowadzenie wśród nich mody na mądre wybory żywieniowe. Wyjątkową pomoc dla wszystkich szkół oferuje program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Co jest jego siłą? Praktyczne podejście do tematu zdrowego odżywiania. Uczniowie zamiast czytać i uczyć się na pamięć informacji o żywności, będą mogli wszystkiego sami doświadczyć – upiec chleb na bazie zakwasu własnej produkcji, odwiedzić lokalnych producentów, by dowiedzieć się, jak powstaje mleko czy wreszcie uczyć się mądrych wyborów przy sklepowej półce dzięki czytaniu i rozumieniu etykiet.

Wspaniała przygoda

Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to pierwszy w Polsce program edukacyjny w całości oparty na fabule, w którym uczniowie poczują się jak bohaterowie gry. Ich misją będzie… uratowanie świata. Ich przewodnikami będą bohaterowie fabuły, ale także sami nauczyciele, którzy dzięki  zestawom materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji wprowadzą uczniów w niezwykły świat fabuły programu. Ponad 200 nauczycieli, którzy już uczestniczą w  programie, potwierdza atrakcyjność tej metody:

Pomysł z "Przyszłością na talerzu" okazał się bardzo ciekawy. Zwłaszcza że do działania motywował nas znany youtuber JDabrowsky. Zainspirowani filmikami i prezentacjami postanowiliśmy przygotować plakat. Zadanie było łatwe, bo organizatorzy konkursu dostarczyli nam pakiet niezbędnej wiedzy – mówi nauczycielka ze szkoły podstawowej nr 23 z Sosnowca pani Agnieszka Zaręba-Furgol.

 

Szansa na nagrody dla podlaskich szkół

Pierwszą szansę na nagrody w programie będą miały szkoły, które przyślą zgłoszenia do konkursu reklam społecznych do 23 listopada. Będą one walczyć o 22 nowoczesne nagrody multimedialne.

Natomiast pula nagród licząca ponad 200 zestawów czeka w całym konkursie, w którym można bawić się i walczyć o nagrody aż do 15 kwietnia 2016 roku.

Aby zgłosić szkołę do konkursu, nauczyciel musi zarejestrować się na stronie www.tescodlaszkol.pl i założyć zespół dla swoich uczniów. W konkursie mogą brać udział wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, w tym szkoły specjalne. Program wpisuje się w  podstawy programowe kilku przedmiotów (w zależności od wybranych zadań). Ponadto, uczniowie gimnazjów mogą  w jego ramach zrealizować Projekt Gimnazjalny.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook