Dodana: 26 marzec 2018 14:22

Zmodyfikowana: 27 marzec 2018 07:59

Podlaski Instrument Wsparcia Dróg Lokalnych – 14 powiatów otrzyma dofinansowanie na przebudowę i remont dróg

Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego i Leszek Lulewicz, Dyrektor Departamentu Transportu i Infrastruktury UMWP w Białymstoku na konferencji prasowej w poniedziałek, 26 marca poinformowali o podziale środków na wsparcie dróg lokalnych w Podlaskiem. Sejmik Województwa Podlaskiego na dzisiejszym posiedzeniu przyjął uchwałę w tej sprawie.

Ilustracja do artykułu IMG_0137.JPG

- To instrument wsparcia dla samorządów lokalnych, który po raz pierwszy wprowadzamy w życie i to głównie na skutek wielokrotnych wniosków w tej sprawie od samorządów lokalnych – podkreśla marszałek Jerzy Leszczyński. – Wszyscy wiemy, że stan dróg jest w dużej mierze niezadowalający. Dlatego ta inicjatywa jest bardzo potrzebna, a Zarząd Województwa przeznaczył na ten cel 4,9 mln zł.

O środki na to dofinansowanie wnioskowało 14 powiatów ziemskich (powiaty grodzkie były wyłączone z tego konkursu). Jak wyjaśnił dyrektor Leszek Lulewicz, maksymalne dofinansowanie mogło wynieść do 50 proc. kosztów kwalifikowanych, czyli do 500 tys. zł. Jeden powiat mógł złożyć jeden projekt. Warunkiem jest wykorzystanie dotacji do 31 października tego roku, a rozliczenie musi nastąpić do 20 listopada 2018 roku.

Lista projektów w załączniku poniżej.                                                                             

Pieniądze zostały rozdysponowane w zależności od ilości punktów przyznanych przez Komisję Konkursową, według wcześniej ustalonych kryteriów. I tak:

- 440 tys. zł dofinansowania trafi do powiatów: białostockiego, augustowskiego i bielskiego

- 380 tys. zł – otrzymają powiaty: hajnowski, grajewski i siemiatycki

- 330 tys. zł: sejneński, suwalski, sokólski, wysokomazowiecki i łomżyński

- 270 tys. zł – moniecki

- 260 tys. zł – zambrowski i kolneński

- Chodziło o dofinansowanie już trwających projektów, a nie finansowanie nowych. Pieniądze z budżetu województwa stanowić będą tylko jeden ze składników ogólnego finansowania już budowanych dróg – podkreśla Leszek Lulewicz.

- To są z reguły projekty trójstronne, na które składają się: powiat, gmina i województwo. I może ta kwota dofinansowania nie jest duża w skali województwa, ale montaż finansowy z kilku źródeł jest ważny, bo jest możliwość wykonania dzięki temu większej inwestycji – dodał na koniec marszałek Jerzy Leszczyński. - Dzięki temu powstaną odcinki od kilkuset metrów do kilku kilometrów. Ważne jest też to, że dofinansowane zostaną gotowe projekty, z pozwoleniem na budowę albo na zasadzie zgłoszenia.

(mk)

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook