Dodana: 11 grudzień 2017 08:52

Zmodyfikowana: 11 grudzień 2017 08:52

Na Podlasiu 56 lokalizacji walczy o czujnik jakości powietrza

Mieszkańcy Podlasia wskazali 56 miejsc, w których chcieliby zamontować zewnętrzne czujniki jakości powietrza. Choć w tej chwili żadne z nich nie znajduje się w pierwszej setce lokalizacji z największą liczbą głosów w konkursie wiemczymoddycham.pl, to jeszcze nic straconego. Głosowanie zostało przedłużone do 22 grudnia, a po jego zakończeniu Aviva przekaże urządzenia 100 lokalizacjom, na które zostało oddanych najwięcej głosów.

Ilustracja do artykułu dym z komina.jpg

Aviva prowadzi kampanię społeczno-edukacyjną „Wiem, czym oddycham”, w ramach której zwiększy o 300 liczbę zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza w Polsce. 150 urządzeń jest już zamontowanych na placówkach Avivy i Expandera w całej Polsce, w tym 6 w województwie podlaskim. Kolejnych 150 urządzeń zostanie nieodpłatnie udostępnionych w konkursie Fundacji Aviva, z czego 100 lokalizacji wskażą sami Polacy.

W tej chwili o awans do pierwszej setki rankingu ogólnopolskiego (która kwalifikuje się do montażu urządzenia) walczy 56 zgłoszonych lokalizacji z województwa podlaskiego.

Aktualny ranking pokazujący wyniki głosowania: https://wiemczymoddycham.pl/ranking.

Internetowe głosowanie na stronie www.wiemczymoddycham.pl zostaje przedłużone do 22 grudnia do godz. 22:00. Im więcej głosów zdobędą miejsca z województwa podlaskiego, tym więcej czujników zostanie zamontowanych w regionie. Dodatkowo, Fundacja Aviva wskaże kolejne 50 lokalizacji z puli zgłoszonych w konkursie, aby uzupełnić luki w sieci czujników na mapie Polski.

Mieszkańcom Podlasia problem zanieczyszczonego powietrza nie jest obojętny – prawie dwie trzecie z nich regularnie lub od czasu do czasu śledzi alerty smogowe (64%).

Badanie „Wiem, czym oddycham, czyli Polacy o smogu” przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Avivy. Ankiety zrealizowano metodą CAWI na próbie 955 respondentów w listopadie 2017.

Inf.pras.AVIVA

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook