Dodana: 2 wrzesień 2017 12:59

Zmodyfikowana: 2 wrzesień 2017 14:31

Siła podlaskich producentów. Ponad 120 wystawców na II Ogólnospożywczych Targach Grupy Chorten

Najwięksi producenci branży spożywczej z Polski i Podlasia, a także światowe koncerny wystawiają się 2 września na Festiwalu Smaków, czyli II Ogólnospożywczych Targach Grupy Chorten. W trakcie imprezy samorządowcy, przedsiębiorcy i eksperci wzięli udział w debacie na temat wspierania polskiego handlu.

Ilustracja do artykułu glowne.JPG

- Cieszymy się, że są dzisiaj tutaj lokalni producenci, rozpoznawalne marki. Obowiąziem władz jest wspieranie przedsiebiorców. Podlaskie jest mlekiem i miodem płynące, a nasze produkty żywnościowe są znane na całym świecie - mówił w czasie debaty Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. - Musimy podjąć jeszcze większy wysiłek, wspólnie połączyć siły jako przedsiębiorcy i samorządowcy by promować podlaską markę. Jako samorząd już staramy się to na poziomie regionalnym robić. Mamy dyżo produktów regionalnych, tradycyjnych i dobrze by było, żeby i one znalazły się w sklepach. Jestem przekonany, że nasze wspólne działanie może przynieść korzyść całemu województwu w przyszłości.

W Targach udział wziął także Stefan Krajewski, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego.

Największe targi spożywcze organizowane w północno-wschodniej części Polski odbywają się na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Wystawcy rozstawieni się w trzech przestrzeniach, na parterze i pierwszym piętrze strefy VIP, a także na promenadzie stadionu, gdzie powstanie strefa kulinarna. 

Na targach w Białymstoku gości prawie 120 wystawców, wśród których są producenci wędlin, soków, wód mineralnych i napojów, w tym także piwa i mocniejszych alkoholi, pieczywa, produktów mlecznych, przetworów rybnych, słodyczy, produktów mlecznych, wyrobów mrożonych i gotowych potraw, surówek, przypraw i wielu innych produktów spożywczych. Wśród znanych firm jest m.in.: Kompania Piwowarska, Mlekovita, Nestlé Polska, JBB, Sokołów, Tchibo, Wawel, Kabo, Frosta, Aviko, Grupa Żywiec, Zbyszko, Hoop, Augustowianka, Krynka, Fortuna, Dr. Oetker, Lisner, Dawtona, Hortex, Prymat, Duda, Grześkowiak, Mars czy Sokołów. ZMB Białystok, PSS Społem Białystok, Pelikan, Wędzarnia Dunikowscy - to z kolei tylko przykłady obecnych na targach, znanych z jakości podlaskich producentów.

Oferta targów skierowana jest do partnerów Grupy Chorten głównie z województwa podlaskiego, którzy prowadzą blisko 400 sklepów. W całej grupie jest już 1130 punktów na terenie 8 województw. Właściciele sklepów przy zamówieniu większej ilości towarów otrzymają atrakcyjne rabaty w różnej formule, przewidziano też nagrody rzeczowe oraz konkurs na najciekawszą targową aranżację.

Na stoisku Grupy Chorten można dowiedzieć się, jak nawiązać z nią współpracę, oddzielne stanowisko stylizowane na przedwojenny stragan z regionalnymi smakami zaplanowano dla marki własnej premium Z Podlaskiej Spiżarni.

- Nasze targi to spotkanie ludzi handlu i producentów, możliwość poznania szerokiej oferty kluczowych firm, z którymi współpracujemy i nawiązania bezpośrednich kontaktów, co w biznesie jest bardzo istotne. W tym roku targi organizujemy z jeszcze większym rozmachem, niż w pierwszej edycji i liczymy, że impreza stanie się już cyklicznym ważnym wydarzeniem dla branży spożywczej – podkreśla Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.

Odwiedzający targi mogą liczyć na atrakcje kulinarno-sportowe i degustacje na zimno oraz gorąco. Dla przykładu na stoisku marki Sokołów przy grillu spotkamy znanych pięściarzy, Agnieszkę Rylik, mistrzynię świata w boksie zawodowym i kick-boxingu oraz także wielokrotnie utytułowanego Dariusza Snarskiego. Mistrzyni Polski Bikini Fitnes wraz z zespołem Forever zaprezentuje specjalny układ. Na targach pojawi się także aktor Mikołaj Krawczyk znany głównie z serialu „Pierwsza miłość”, który jest twarzą kampanii społecznej „Pomaganie Jest Trendy”. Spotkać go będzie można z maskotką - Duszkiem Babu, ale także na scenie – jako wokalistę zespołu Rockoholic.

Ważny głos w sprawie polskiego handlu

W samo południe targi stały się też miejscem debaty „Zakupowy patriotyzm – jak go budować, jak wspierać lokalnych producentów i tradycyjny polski handel”. Wśród dyskutantów znaleźli się przedstawiciele samorządu, przedsiębiorcy i specjaliści. 

Zwieńczeniem targów będzie bankiet i koncert Maryli Rodowicz, która w tym roku świętuje 50-lecie obecności na polskiej scenie. Tą atrakcję dla partnerów i producentów współpracujących z Grupą Chorten zaplanowano w Operze i Filharmonii Podlaskiej.

Ze względu na to, że wydarzenie targowe ma ważne znaczenie dla promocji gospodarki regionu, patronat honorowy zdecydowali się nad nim objąć marszałek województwa podlaskiego i prezydent miasta Białegostoku.

 

 

Program II Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten

2 września 2017, Stadion Miejski w Białymstoku

- godz. 9 – uroczyste rozpoczęcie II Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten

- godz. 11 – pokaz wytwarzania słodyczy przygotowany przez Manufakturę  Cukier Lukier

- godz. 11.45 – Forever Show – występ mistrzyni Polski Bikini Fitness Katarzyną Gryko i zespołem Forever

- godz. 12 – panel dyskusyjny „Zakupowy patriotyzm – jak go budować, jak wspierać lokalnych producentów i tradycyjny polski handel”

- godz. 13 – pokaz wytwarzania słodyczy

- godz. 13.30 – koncert zespołu Rockoholic z Mikołajem Krawczykiem

- godz. 14 – grillowanie z Agnieszką Rylik - mistrzynią świata w boksie zawodowym oraz wielokrotną mistrzynią świata i Europy w kick-boxingu i Dariuszem Snarskim, olimpijczykiem Barcelona 92 i mistrzem świata federacji WBF

- godz. 16 – zakończenie targów

Przez cały czas trwania targów możliwość odwiedzania stoisk wystawców, konkursy i degustacje. Gościem specjalnym stoiska Merkury będzie Mikołaj Krawczyk w ramach akcji Pomaganie Jest Trendy z maskotką Duszkiem Babu.

źródło: rzecznik prasowy Grupy Chorten 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook