Dodana: 12 kwiecień 2017 14:08

Zmodyfikowana: 13 kwiecień 2017 09:27

Uniwersytet w Białymstoku ogłosił konkurs na logo uczelni

Jubileusz 20-lecia Uniwersytetu w Białymstoku to nie tylko dobra okazja do podsumowań naszego dotychczasowego dorobku. To także moment, w którym rozpoczynamy kolejny etap rozwoju uczelni, planujemy jej przyszłość. Chcemy umacniać swoją pozycję naukową, prestiż. I chcemy być coraz bardziej rozpoznawalni, dlatego uznaliśmy, że czas pomyśleć o logo UwB. Ogłaszamy konkurs i mam nadzieję, że zaowocuje on ciekawym, nowoczesnym projektem, który pomoże nam budować markę uniwersytetu – zapowiedział w środę 12 kwietnia na konferencji prasowej prof. UwB dr hab. Robert Ciborowski, rektor Uniwersytetu w Białymstoku.

Ilustracja do artykułu rektor.jpg

Konkurs adresowany jest do firm i osób prywatnych, profesjonalistów w dziedzinie grafiki. Ma charakter otwarty i ogólnopolski. Projekty można zgłaszać do 9 czerwca 2017 r. Autor zwycięskiej pracy zostanie zaproszony do wykonania księgi znaku Uniwersytetu w Białymstoku na bazie swojego projektu logo. Nagrodę główną, w wysokości 5 tysięcy zł, ufundował Bank Millennium SA - partner jubileuszu 20-lecia Uniwersytetu w Białymstoku.

Współpraca z instytucjami edukacyjnymi i środowiskami studenckimi jest elementem naszej polityki odpowiedzialnego biznesu. Bank od lat kieruje swoją aktywność do studentów oferując im stypendia, praktyki, możliwość rozwoju i w perspektywie miejsca pracy, a także dopasowane do ich potrzeb produkty bankowe – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium. – Warto i należy wspierać polskie uczelnie i ich rozwój, dlatego cieszymy się, że Bank Millennium może wnieść swój wkład w jubileuszowe obchody i jednocześnie przyczynić się do budowania marki Uniwersytetu w Białymstoku – dodaje Iwona Jarzębska.

Logo, złożone ze znaku graficznego oraz tekstu z nazwą uczelni, ma podkreślać nowoczesność i renomę Uniwersytetu w Białymstoku.

- Jednocześnie musi odwoływać się do ścisłych związków nauki z naturą, bo to właśnie natura jest tym, co bardzo silnie buduje unikalną markę i Uniwersytetu w Białymstoku, i regionu, w którym działa UwB czyli województwa podlaskiego – zaznacza prof. UwB dr hab. Robert Ciborowski. – Przy czym naturę rozumiemy w tym przypadku szeroko, jako przyrodę, środowisko naturalne, ale też naturę ludzką. Logo powinno podkreślać ich wzajemne przenikanie się z nauką.

Obecnie Uniwersytet w Białymstoku posługuje się wyłącznie oficjalnym godłem, z wizerunkiem Orła Białego Zygmuntowskiego i łacińską nazwą uczelni. Godło, jako znak wpisany do Statutu Uniwersytetu w Białymstoku, pozostanie niezmienione i będzie nadal wykorzystywane m.in. w dokumentach takich jak dyplomy ukończenia studiów. Logo będzie natomiast używane w celach promocyjnych i wizerunkowych.

Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu i zgłaszanych projektów można znaleźć w regulaminie na stronie internetowej uczelni www.uwb.edu.pl.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook