Międzynarodowa promocja białostockiej uczelni
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku (UMB) rozpoczął kolejną kampanię międzynarodową, promującą studia na uczelni. Tym razem głównymi odbiorcami są kandydaci z Indii. Działania prowadzone będą na portalu Facebook.
Uczelnia poszukuje kandydatów na studia anglojęzyczne na kierunku lekarskim na Wydziale Lekarskim z Oddziałem Stomatologii i Oddziałem Nauczania w Języku Angielskim. Zdaniem władz uniwersyteckich, rynek indyjski jest jednym z najbardziej perspektywicznych, jeśli chodzi o edukacyję. Obecnie na UMB studiuje 16 studentów z Indii.
Kampania realizowana jest w ramach projektu promującego uczelnię na rynkach azjatyckich, na który UMB pozyskał dofinansowanie w wysokości prawie 100 tys. zł z Programu „Promocja Zagraniczna” Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
To już czwarta kampania tego typu finansowana ze środków NAWA. Efektem trzech poprzednich było dotarcie do ponad 3,7 mln osób w Indiach, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
Jak przypomina Krzysztof Talipski z Działu Współpracy Międzynarodowej, obecnie na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku studiuje prawie 400 obcokrajowców (najwięcej z Norwegii, Niemiec, Hiszpanii, Szwecji i Indii). Tylko w roku akademickim 2020/2021 na studia anglojęzyczne w ramach English Division przyjęto 97 osób. Do tej pory kierunek ukończyło 389 absolwentów.
UMB wyróżnia się również ciekawą formułą budowania swojego wizerunku za granicą. Z informacji przysłanych przez Dział Współpracy Międzynarodowej wynika, że uczelnia realizuje projekt, również dzięki środkom z NAWA, zakładający współpracę z absolwentami zagranicznymi UMB oraz ich angażowanie w międzynarodową promocję uczelni. Wspólne działania to m.in. kontakty w aktywnie działających grupach na Facebooku i LinkedIn oraz dwie aplikacje poświęcone zagranicznym absolwentom oraz ich dorobku naukowemu.
***
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej powstała w 2017 r. pod skrzydłami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wspiera międzynarodową współpracę badawczą i wymianę akademicką oraz promuje polski język i kulturę za granicą, budując wizerunek kraju o interesujących możliwościach edukacyjnych i badawczych.
Tekst: Marcin Nawrocki