Dodana: 8 styczeń 2021 14:01

Zmodyfikowana: 8 styczeń 2021 14:36

Międzynarodowa promocja białostockiej uczelni

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku (UMB) rozpoczął kolejną kampanię międzynarodową, promującą studia na uczelni. Tym razem głównymi odbiorcami są kandydaci z Indii. Działania prowadzone będą na portalu Facebook.

Widok na Pałac Branickich oraz jego dziedziniec

Uczelnia poszukuje kandydatów na studia anglojęzyczne na kierunku lekarskim na Wydziale Lekarskim z Oddziałem Stomatologii i Oddziałem Nauczania w Języku Angielskim. Zdaniem władz uniwersyteckich, rynek indyjski jest jednym z najbardziej perspektywicznych, jeśli chodzi o edukacyję. Obecnie na UMB studiuje 16 studentów z Indii.

Kampania realizowana jest w ramach projektu promującego uczelnię na rynkach azjatyckich, na który UMB pozyskał dofinansowanie w wysokości prawie 100 tys. zł z Programu „Promocja Zagraniczna” Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).

To już czwarta kampania tego typu finansowana ze środków NAWA. Efektem trzech poprzednich było dotarcie do ponad 3,7 mln osób w Indiach, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.

Jak przypomina Krzysztof Talipski z Działu Współpracy Międzynarodowej, obecnie na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku studiuje prawie 400 obcokrajowców (najwięcej z Norwegii, Niemiec, Hiszpanii, Szwecji i Indii). Tylko w roku akademickim 2020/2021 na studia anglojęzyczne w ramach English Division przyjęto 97 osób. Do tej pory kierunek ukończyło 389 absolwentów.

UMB wyróżnia się również ciekawą formułą budowania swojego wizerunku za granicą. Z informacji przysłanych przez Dział Współpracy Międzynarodowej wynika, że uczelnia realizuje projekt, również dzięki środkom z NAWA, zakładający współpracę z absolwentami zagranicznymi UMB oraz ich angażowanie w międzynarodową promocję uczelni. Wspólne działania to m.in. kontakty w aktywnie działających grupach na Facebooku i LinkedIn oraz dwie aplikacje poświęcone zagranicznym absolwentom oraz ich dorobku naukowemu.

***

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej powstała w 2017 r. pod skrzydłami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Wspiera międzynarodową współpracę badawczą i wymianę akademicką oraz promuje polski język i kulturę za granicą, budując wizerunek kraju o interesujących możliwościach edukacyjnych i badawczych.

 

Tekst: Marcin Nawrocki

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook