Dodana: 27 maj 2015 13:50

Zmodyfikowana: 27 maj 2015 13:50

Komunikowanie w mediach cyfrowych – nowa specjalność na kulturoznawstwie UwB

Nową propozycję specjalności dla studentów kierunku kulturoznawstwo drugiego stopnia ma od roku akademickiego 2015/2016 Uniwersytet w Białymstoku. To Komunikowanie w mediach cyfrowych. Zatwierdził ją na dzisiejszym posiedzeniu senat UwB.

Studenci uzyskają wiedzę na temat różnych form kontaktu i budowania relacji za pośrednictwem sieci, które mogą być wykorzystane zarówno w marketingu internetowym jak i zarządzaniu firmą. Zdobędą też umiejętności w zakresie tworzenia tekstów dziennikarskich i promocyjnych na użytek mediów cyfrowych.

Postulaty utworzenia nowej specjalności zgłosili sami studenci kulturoznawstwa pierwszego stopnia, gdzie realizowana jest specjalność reklama i public relations. Komunikowanie w mediach cyfrowych ma być jej rozwinięciem i zarazem uzupełnieniem.

To już kolejna nowość jaka od roku akademickiego 2015/2016 znalazła się w ofercie Uniwersytetu w Białymstoku.

Na studiach stacjonarnych I stopnia uczelnia uruchamia też kognitywistykę i komunikację, kierunek filozofia i etyka oraz logistykę. Trwają też przygotowania do utworzenia europeistyki na Wydziale Ekonomiczno-Informatycznym w Wilnie. Oferta studiów stacjonarnych II stopnia wzbogaciła się natomiast o kryminologię, bezpieczeństwo narodowe, filologię rosyjską – przekładoznawstwo oraz filologię angielską.

Ponadto Wydział Biologiczno-Chemiczny Uniwersytetu w Białymstoku proponuje nowe specjalności. W ofercie studiów licencjackich pojawią się 4: chemia kryminalistyczna, turystyka przyrodnicza, a także gospodarka odpadami, rekultywacja i ochrona wód oraz ocena oddziaływania na środowisko. Na studiach drugiego stopnia na kierunku ochrona środowiska nową specjalnością jest ocena stanu środowiska.

Zgodnie z uchwałą rekrutacyjną – kandydaci zainteresowani wyborem konkretnych specjalności na UwB będą je wskazywać na etapie rekrutacji na poszczególne kierunki studiów. Specjalności są uruchamiane, gdy zbierze się na nie wystarczająco liczna grupa chętnych studentów.


Za: Uniwersytet w Białymstoku

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook