Dodana: 22 styczeń 2019 09:04

Zmodyfikowana: 26 marzec 2019 10:16

Przed nami jubileuszowa, 15. edycja Podlaskiej Marki. Dziś ostatni dzień zgłaszania kandydatów

Podlaska Marka to przegląd najlepszych rozwiązań, trendów, smaków i wydarzeń. To ranking układany przez mieszkańców Podlaskiego pokazujący, co w ostatnim czasie nas zachwyciło albo pozytywnie zaskoczyło. Kandydatury do nagrody zgłosić może każdy – jedynym warunkiem jest, by zgłaszany produkt lub inicjatywa pochodziły z naszego regionu.

Z lewej marszałek województwa Artur Kosicki, z prawej Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji za stołem konferencyjnym

We wtorek, 8 stycznia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego odbyła się konferencja prasowa, podczas której Artur Kosicki, Marszałek Województwa Podlaskiego oraz Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą UMWP przedstawiali tegoroczne zasady konkursu i zapraszali wszystkich do aktywnego w nim uczestnictwa.

- To konkurs z dużą tradycją, który trwa już od 2005 roku - podkreśla marszałek Artur Kosicki. – W tym czasie zgłoszonych do niego zostało ponad tysiąc kandydatur, na których oddanych zostało blisko 200 tys. głosów. Jako nowy zarząd województwa chcemy to kontynuować. Mamy nadzieję tylko bardziej go rozwijać, by Podlaska Marka Roku znana była nie tylko w Polsce, ale i Europie. Dzisiaj jednak chcielibyśmy przede wszystkim zaprosić wszystkich mieszkańców naszego województwa do udziału w tej wspaniałej inicjatywie. Promocja podlaskich produktów, wydarzeń jest dla nas niezwykle istotna zwłaszcza, że mamy czym się pochwalić.

Jak każdego roku Podlaska Marka zostanie przyznana przez Kapitułę Konkursu w siedmiu kategoriach. Niezależnie – głosami internautów - zostanie wybrana także Podlaska Marka Konsumentów. W czasie uroczystej gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej dowiemy się także, kto otrzyma zaszczytny tytuł Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego oraz Ambasadora Podlaskiej Gospodarki.

Czekamy na Wasze głosy

Siłą Podlaskiej Marki Roku jest otwartość na głos mieszkańców regionu. To właśnie od nas samych zależy jakie produkty staną w szranki w tegorocznym konkursie. Swoje kandydatury można zgłaszać już od 2 stycznia 2019 roku. W tym roku zasady zgłaszania zostały jeszcze bardziej uproszczone. Wystarczy wejść na www.podlaskamarka.pl i wypełnić formularz (z jednego adresu mailowego można zgłosić 7 propozycji – po jednej w każdej kategorii). Do wyboru są: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo. Zwycięzcy w swoich kategoriach otrzymają nagrody finansowe w wysokości 10 tys. zł oraz możliwość reklamy w mediach regionalnych i ogólnopolskich (podobnie było i w latach wcześniejszych, a reklamy ukazywały się m.in. na antenie TV Discovery).

Na zgłoszenia kandydatur czekamy do 22 stycznia 2019 r. (do końca dnia). Po tym terminie wszystkie kandydatury zostaną sprawdzone, a właściciele zgłoszonych produktów, organizatorzy wydarzeń zostaną poproszeni o potwierdzenie gotowości udziału w Podlaskiej Marce. Kolejny etap to ocena merytoryczna kandydatur przez Kapitułę Nagrody złożoną z przedstawicieli świata kultury, gospodarki, mediów oraz organizacji pozarządowych. Kapituła w każdej z kategorii wskaże po trzy kandydatury (w sumie 21). I dopiero spośród tego grona zostaną wybrani zwycięzcy poszczególnych kategorii, a internauci wybiorą swojego faworyta.

Sześć kategorii Podlaskiej Marki Roku:

Produkt Spożywczy
W przypadku Produktów spożywczych, co najmniej 50% składników wykorzystanych przy wyrobie Produktu musi być wytwarzanych na terenie województwa podlaskiego.      

Produkt Użytkowy
Kapituła Nagrody w sposób szczególny premiować będzie produkty o ugruntowanej pozycji, rozpoznawalności i znaczeniu na rynkach krajowym i zagranicznym.

Inwestycje
Należy zgłaszać obiekty infrastrukturalne, budynki i budowle, oddane do użytku najpóźniej 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania Nagrody. Kapituła Nagrody w sposób szczególny premiować będzie obiekty innowacyjne, inspirowane dziedzictwem kulturowym regionu, wykorzystujące technologie przyjazne środowisku oraz wpływające na rozwój przedsiębiorczości.

Odkrycie
Ta kategoria obejmuje przedmioty lub usługi , które wyprodukowane zostały w oparciu o innowacyjne rozwiązanie umożliwiające powstanie nowego produktu bądź istotne udoskonalenie produktu już istniejącego.

Wydarzenia
W ramach tej kategorii możemy zgłaszać wszelkie przedsięwzięcia, które zorganizowane zostały na terenie województwa podlaskiego, wzmacniają tożsamość marki Województwa Podlaskiego, cieszyły się dużym zainteresowaniem uczestników i środków masowego przekazu, tworzą pozytywny wizerunek regionu.

Kultura
Szeroka kategoria obejmująca instytucje, wydarzenia lub inicjatywy, które zostały zrealizowane nie później niż 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania Nagrody (dzieła, wydarzenia lub inicjatywy), które charakteryzują się wysokim poziomem artystycznym.

Społeczeństwo
Tu zgłosimy instytucje, organizacje społeczne lub ich inicjatywy, które wychodzą naprzeciw istotnym problemom społecznym, zrealizowane nie później niż 31 grudnia roku poprzedzającego rok przyznania Nagrody.

Obsługę przedsięwzięcia prowadzi Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego - Referat Promocji, ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, tel. 85 66 54 452, 453, 454; pmr@wrotapodlasia.pl.

Podlaska Marka – najważniejsze informacje

  • 15. edycja przedsięwzięcia. 
  • Inauguracja 2 stycznia 2019 r., gala finałowa kwiecień 2019 r. 
  • Kategorie tematyczne:
    • Produkt – podkategorie: Produkt Użytkowy i Produkt Spożywczy,
    • Inwestycja,
    • Odkrycie,
    • Wydarzenie,
    • Kultura,
    • Społeczeństwo.
  • Siedmiu laureatów wskazywanych przez Kapitułę.
  • Jeden laureat wskazywany przez Internautów w Plebiscycie Podlaska Marka Konsumentów. 
  • Kapituła Nagrody – 17 osób – reprezentanci Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości, przedstawiciele świata kultury, sztuki, mediów, organizacji pozarządowych, instytucji otoczenia biznesu.

  • Nagrody: 10 000 zł, możliwość wykorzystywania logo Podlaskiej Marki, udział w akcjach promocyjnych Województwa Podlaskiego. 

(mk)

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook