Dodana: 1 wrzesień 2020 09:24

Zmodyfikowana: 12 październik 2020 14:17

Przed nami finał Konkursu Podlaska Marka 2019

Już 10 września podczas Gali Finałowej poznamy laureatów Konkursu Podlaska Marka 2019. W tym roku z powodu panującej epidemii uroczystość będzie miała wyjątkowy charakter. W poniedziałek (31.08) o szczegółach wydarzenia poinformowali Artur Kosicki, Marszałek Województwa Podlaskiego i Magdalena Łyżnicka - Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji UMWP.

Kobieta i mężczyzna siedzący przy stole konferencyjnym z mikrofonami

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów, organizowany nieprzerwanie od kilkunastu lat i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. W tym roku, ze względu na panująca epidemię konkurs Podlaska Marka stał pod dużym znakiem zapytania.

-  Stanęliśmy przed bardzo trudną decyzją jeśli chodzi o organizację konkursu, ale przez wzgląd na oczekiwania społeczne i też z chęci zachowania ciągłości plebiscytu, który stał się już tradycją naszego regionu, podjęliśmy to wyzwanie – mówił marszałek Artur Kosicki.



Gala finałowa w wyjątkowym wydaniu
Każdą edycję plebiscytu kończy gala finałowa, podczas której poznajemy zwycięzców konkursu. W tym roku uroczystość będzie miała nieco inny charakter niż dotychczas.  
Na dużej scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wręczone zostaną nagrody dla laureatów edycji 2019, jednak widownię tworzyć będą widzowie przed ekranami komputerów, gdyż cała uroczystość transmitowana będzie na żywo online.

 

- Ze względów bezpieczeństwa bezpośredni udział w uroczystości wezmą jedynie laureaci, członkowie kapituły, zarząd województwa i radni wojewódzcy, czyli niezbędne minimum, żeby przeprowadzić finał konkursu w warunkach bezpiecznych, ale też zgodnych z procedurą konkursu – powiedział marszałek.



Księgarnia TaniaKsiążka.pl – Podlaską Marką Konsumentów. Rekordowa liczba głosów
Wydarzeniem towarzyszącym Konkursowi Podlaska Marka jest plebiscyt internetowy Podlaska Marka Konsumentów. W tym roku głosami internautów laur zwycięzcy przypadł księgarni internetowej Taniaksiążka.pl. Przy okazji tego plebiscytu padł też rekord oddanych głosów. 

- W tegorocznej edycji konkursu Podlaska Marka Konsumenta oddano ponad 12 tys. głosów, co dobitnie świadczy o olbrzymim zainteresowaniu konkursem – podkreślał marszałek.


Warto dodać, że księgarnia internetowa Taniaksiążka.pl zdobyła ponad 3,5 tys. głosów.
Magdalena Łyżnicka-Sanczenko zwróciła też uwagę, że księgarnia przygotowała znakomitą animację stworzoną specjalnie w związku ze startem w konkursie.

- To jest wspaniałe w tym konkursie, że nie tylko my jako organizatorzy promujemy plebiscyt, ale też nominowani uczestnicy mają w tym czynny udział. Promują i siebie, i konkurs, i region. I o to nam właśnie chodzi  – mówiła.

   
Laureat głosowania internetowego odbierze nagrodę podczas Gali Finałowej 10 września.

Zdobywaj Nagrody z Podlaską Marką
Kolejnym wydarzeniem towarzyszącym Podlaskiej Marce Konsumentów jest powołany z myślą o głosujących konkurs „Zdobywaj Nagrody z Podlaską Marką”. Nagrody trafiają do autorów najciekawszych komentarzy zamieszczanych pod „postem konkursowym”. 

- Pytania konkursowe dotyczyły głownie województwa podlaskiego, naszej kultury, bogactwa naturalnego – mówiła Magdalena Łyżnicka-Sanczenko - To był celowy zabieg, bo przecież konkurs odbywał się w okresie wakacyjnym i chodziło nam o przyciągnięcie do naszego regionu jak największej ilości turystów.


Udział w konkursie wzięło 150 uczestników, a wybrano dziewięciu laureatów. Do wygrania był m.in. sprzęt sportowy, elektroniczny czy biżuteria.

Finał Konkursu Podlaska Marka 2019 już 10 września, o godz. 18.00. Przypomnijmy, że spośród 27 nominowanych zostanie wybranych dziewięciu zwycięzców w kategoriach Produkt Użytkowy, Produkt Spożywczy,  Odkrycie, Inwestycja,  Kultura, Wydarzenie, Społeczeństwo i po raza pierwszy kategorie: Biznes i Projekt 4.0. 
Lista nominowanych znajduje się tutaj 

Podczas Gali nie zabraknie niespodzianki artystycznej. Też, jak co roku, poznamy nazwisko Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego.


Organizatorem Konkursu Podlaska Marka jest Marszałek Województwa Podlaskiego, a obsługę przedsięwzięcia prowadzi Departament Zagranicą i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego. 

Aneta Kursa
fot.: Małgorzata Sawicka


 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook