Dodana: 1 październik 2014 07:11

Zmodyfikowana: 1 październik 2014 07:11

Polskie przedszkolaki z Akademii Aquafresh pobiły Rekord Guinnessa w myciu zębów!

30 września odbyło się największe w historii Polski wydarzenie związane z higieną jamy ustnej. Przedszkolaki z Akademii Aquafresh pobiły Rekord Guinnessa w największej liczbie osób myjących zęby jednocześnie.

Inicjatorem wydarzenia była Akademia Aquafresh, największy w Polsce program profilaktyki i higieny jamy ustnej dla dzieci, który od 2011 roku objął już ponad 700 tysięcy dzieci. Ustanowienie Rekordu Guinnessa miało na celu zwrócenie uwagi na problem próchnicy wśród polskich dzieci i wywołanie dyskusji na temat prawidłowej higieny jamy ustnej.

- Akademia Aquafresh jest jedną z nielicznych inicjatyw, które wpływają na poszerzanie wiedzy dzieci i ich opiekunów na temat higieny jamy ustnej w naszym kraju. Zasadność prowadzenia takich działań podkreśla fakt, iż Polska znajduje się w niechlubnej czołówce krajów z najwyższym odsetkiem dzieci chorujących na próchnicę. W Polsce tylko 14,4% dzieci w wieku 6 lat jest wolnych od próchnicy . – zaznacza dr hab. n. med. Dorota Olczak-Kowalczyk, konsultant krajowy w dziedzinie stomatologii dziecięcej.

Z rekomendacji Ministerstwa Zdrowia wynika, że próchnicę zębów można skutecznie zwalczać stosując równolegle kilka metod. Należy utrzymywać prawidłową higienę jamy ustnej, odżywiać się racjonalnie, uzupełniać związki fluoru, jak najwcześniej leczyć objawy próchnicy oraz zwiększać swoją wiedzę w zakresie edukacji zdrowotnej . We wszystkich tych obszarach aktywnie działa Akademia Aquafresh, której podstawowym celem jest poszerzanie wiedzy rodziców i kształtowanie prawidłowych nawyków wśród dzieci w zakresie higieny jamy ustnej.

- Ze zleconych przez nas badań, wykonanych przez TNS Polska dla Akademii Aquafresh, wynika, że aż 56% badanych rodziców nie pomaga dziecku w pielęgnacji zębów lub robi to sporadycznie . To potwierdza konieczność istnienia rozbudowanych programów edukacyjnych w zakresie higieny jamy ustnej dzieci. – komentuje Bartosz Olejarski, Dyrektor Rynku Masowego GSK CH.

Uruchomiony przez Akademię Aquafresh program społeczny realizowany jest w przedszkolach w całym kraju. Przedszkolaki uczestniczą w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz korzystają z bezpłatnych przeglądów stomatologicznych dzięki silnemu wsparciu programu przez higienistki oraz lekarzy dentystów. Tematyka zajęć dotyczy różnych aspektów dbania o higienę jamy ustnej, takich jak techniki szczotkowania oraz racjonalna dieta. Do dorosłych Akademia Aquafresh dociera za pomocą materiałów edukacyjnych przekazywanych im w przedszkolu przez pedagogów oraz za pośrednictwem strony internetowej www.akademia-aquafresh.pl

O Aquafresh®
Aquafresh® Feel Good Protection to marka, która zapewnia pełną ochronę jamy ustnej dla całej rodziny oferując bogatą gamę produktów: pasty i szczoteczki do zębów oraz płyny do płukania jamy ustnej. Produkty Aquafresh® pozwalają dzieciom i dorosłym cieszyć się zdrowym i pięknym uśmiechem każdego dnia. Więcej informacji na stronie www.aquafresh.pl.
Aquafresh® jest marką zaangażowaną społecznie. W Polsce marka jest inicjatorem i sponsorem największego programu edukacyjnego z zakresu szerzenia higieny jamy ustnej wśród przedszkolaków - Akademia Aquafresh. Dowiedz się więcej o programie na stronie www.akademia-aquafresh.pl i dołącz do nas na Facebooku. 

O GSK (GlaxoSmithKline)
GSK to jedna z wiodących firm branży ochrony zdrowia na świecie. Prowadzi badania mające na celu poprawę jakości życia ludzkiego, pozwalając ludziom osiągać więcej, czuć się lepiej i żyć dłużej. GSK składa się z trzech jednostek biznesowych: tworzy szczepionki (GSK Vaccines), nowoczesne leki na receptę (GSK Pharmaceutical) oraz produkty ochrony zdrowia (GSK Consumer Healthcare). Działalność firmy oparta jest na osiągnięciach i odkryciach naukowych wykorzystywanych przy opracowywaniu innowacyjnych produktów.

O GSK (GlaxoSmithKline) Consumer Healthcare
GSK Consumer Healthcare działa na ponad 100 rynkach i sprzedaje 2 miliardy produktów rocznie. W ofercie firmy znajdują się produkty prozdrowotne z czterech kategorii: wellness (leki bez recepty), higiena jamy ustnej, pielęgnacja i ochrona skóry oraz żywienie. GSK CH jest właścicielem znanych marek globalnych, m.in.: Sensodyne®, Aquafresh®, NiQuitin®, Panadol®, Zovirax® oraz lokalnych, m.in. Rutinoscorbin®. Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.gsk.com.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook