Dodana: 10 sierpień 2018 11:44

Zmodyfikowana: 10 sierpień 2018 13:09

Cyfrowy detoks. Podlaskie zasila naturą w internecie

Współczesne życie w dużym mieście to nie tylko nadmiar stresu, punktów na liście “to do”, technologii. To także deficyty przestrzeni, ciszy, czasu dla siebie i bliskich. Oraz natury. Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna odpowiada na te zapotrzebowania jednym hasłem - Podlaskie. I robi to za pośrednictwem internetu.

Ilustracja do artykułu IMG_1096.JPG

- Trzy miesiące temu ruszyliśmy z kampanią w mediach społecznościowych. Kampania jest bardzo dobrze odbierana, zyskuje coraz większy rozgłos - zarówno poza naszym regionem, jak i u nas. - mówi Michał Podbielski, prezes zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Nowa strategia komunikacji Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w mediach społecznościowych prezentuje walory regionu przez pryzmat wyzwań współczesnego życia. Przedstawia Podlaskie jako przestrzeń, gdzie nieskażona przyroda i zanurzona w niej kultura pozwalają naturalnie “zasilić się” i odzyskać utraconą równowagę. Przekonuje, że Podlaskie stosowane w dowolnych dawkach - zawsze służy dobremu życiu i zdrowiu.

- Będąc gdziekolwiek w naszym regionie, nie sposób nie zauważyć rzeszy turystów, korzystających z różnych źródeł informacji - od tych tradycyjnych w formie przewodników czy map, poprzez wiedzę zdobytą na targach, po media społecznościowe, internet. Kampania, którą od kilku miesięcy prowadzi PROT, doskonale się w to zapotrzebowanie wpisuje. Naszym naczelnym hasłem strategii województwa podlaskiego jest "Podlaskie zasilane naturą" i kampania PROTu doskonale z nim współgra. Jestem przekonany, że będzie to procentowało. - podkreśla Członek Zarządu Województwa Bogdan Dyjuk.

Kampania jest długofalowa - obecnie działania zaplanowane są do kwietnia 2019 roku. Jej celem jest zakorzenienie na stałe obrazu Podlaskiego w świadomości mieszkańców Warszawy i innych dużych aglomeracji, jako najlepszego miejsca naturalnego wypoczynku.

Jesteś częścią natury. Wracaj często do domu

- Coraz częstszą potrzebą mieszkańców dużych miast staje się niezakłócony spokój, czas spędzony z bliskimi, kontakt z naturą. Dla tych, którzy odwiedzili już egzotyczne kraje, tętniące życiem europejskie stolice, "widzieli już wszystko" - a wcale nie czują się bardzo wypoczęci - Podlaskie ma wiele do zaoferowania. Jego przewagą jest też dostępność. Już 2 godziny od centrum Warszawy mamy wiekowe puszcze, parki narodowe, rozlewiska rzek. Weekendowe czy kilkudniowe wypady w takie rejony - o każdej porze roku - to okazja by zwolnić, zafundować sobie cyfrowy detoks, dać odpocząć wszystkim zmysłom. Do tego staramy się zachęcać w naszej komunikacji. - dodaje Michał Podbielski.

Podlaskie prowadzi komunikację na 3 platformach społecznościowych:

Z końcem lipca ruszyła także strona Podlaskie Travel.

Walory Podlaskiego to wartości uniwersalne, dlatego kampania mówi o nich na wielu płaszczyznach. Używane są subiektywne rekomendacje, obiektywne fakty, nawiązania do lifestylowych trendów. Punktem wspólnym komunikatów są emocje i zmysły, które łączą każdego człowieka z naturą.

Zdjęcia regionu wykorzystywane w komunikacji są wykonane przez podlaskich fotografów.

Niekwestionowany lider zasilania naturą - czyli Podlaskie na LinkedInie

Obok najbardziej zasięgowych kanałów, czyli Facebooka i Instagrama, Podlaskie w komunikacji wykorzystuje też LinkedIn, co wyróżnia region na tle innych województw. Powód? To tu obecna jest duża reprezentacja grupy, do której adresowany jest przekaz: profesjonaliści z dużych miast, pracownicy korporacji, którym nieobce są bolączki i tęsknoty związane z intensywnym miejskim trybem życia.

Na LinkedIn pojawiają się nawiązania do języka biznesowego, technicznego, finansowego i “korpomowy” - zestawione z walorami podlaskiej natury.

Liczby

Po trzech miesiącach działań, które rozpoczęły się w maju 2018 r., estymowany zasięg to ponad 500 000 osób. Co ważne, treści na kanałach Podlaskie Travel docierają do osób z grupy docelowej: 75% odbiorców i osób angażujących się w komunikację to mieszkańcy Warszawy.

Za opracowanie strategii i jej realizację odpowiada agencja WhiteBits.



facebook