Dodana: 18 listopad 2016 17:07

Zmodyfikowana: 18 listopad 2016 17:07

Spotkanie z przedsiębiorcami i samorządem gminy Narewka

Jerzy Leszczyński odwiedził w środę 16 listopada siedziby kilku przedsiębiorstw w gminie Narewka, których działalność jest ściśle uwarunkowana przygranicznym położeniem i rozwojem infrastruktury transportowej tej części województwa.

Ilustracja do artykułu glowne.jpg

Marszałek województwa odwiedził m.in. firmę Andrex-Logistics w Chryzanowie (prowadzi terminale przeładunkowe), OLPP w Narewce (firma oferująca usługi magazynowania zapasów i rezerw produktów ropopochodnych), firmę Pronar w Narewce (producenta ciągników i maszyn rolniczych) a także przejście kolejowe w Siemianówce i tereny inwestycyjne położone w jego sąsiedztwie a należące do tzw. podstrefy Narewka - Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

W Urzędzie Gminy Narewka spotkał się także z samorządowcami gminy i powiatu hajnowskiego, służbami mundurowymi a także przedsiębiorcami, którzy prowadzą firmy na terenie tego samorządu i w jego najbliższych okolicach.

- Gmina Narewka jest dla rozwoju regionu ważna, bo jesteście z jednej strony na końcu województwa, jeśli chodzi o granice i państwa, i Unii Europejskiej, a z drugiej strony jesteście na początku tych granic, co jest wielkim atutem – mówił podczas spotkania Jerzy Leszczyński. – Modernizacja przejścia w Siemianówce, aktualne i planowane zmiany w infrastrukturze transportowej spowodowały, że jesteście coraz bardziej atrakcyjni inwestycyjnie, czego przykładem jest istniejący już terminal.

Tematem przewodnim spotkania był rozwój gospodarczy gminy, powiatu i województwa oparty o infrastrukturę transportową zarówno drogową, jak i kolejową.

-  Przyczynkiem do tego spotkania jest droga 687  [Zwodzieckie –Juszkowy Gród – dop. red] – przyznał Mikołaj Pawilcz, wójt gminy Narewka. – Chcemy zapoznać marszałka i delegację urzędu z faktycznym potencjałem, jaki już jest i jaki mógłby być wokół niej. O skali możliwości i potrzeb niech świadczy to, że w ub. roku przez przejście w Siemianówce przejechało 55 tys. ton towarów, a może być o wiele więcej.

O możliwościach rozwojowych uwarunkowanych modernizacją dróg mówili też przedsiębiorcy.

- Ważna jest zarówno ta droga, jak i odcinek Siemianówka-Tarnopol – podkreślał Andrzej Trojanowicz, dyrektor handlowy ds. sprzedaży cementu luzem, spółka Aida. - Jak będą dobre jakościowo, to się możemy rozwinąć przynajmniej dwukrotnie, a za tym pójdą miejsca pracy.

O modernizacji i przebudowie dróg w ramach planu transportowego województwa mówił  zgromadzonym  marszałek Jerzy Leszczyński: - Mamy dobrą sieć dróg, jednak jest ona bardzo słaba jakościowo, a ze środków unijnych będziemy modernizować głównie drogi wojewódzkie. Dlatego mając na uwadze znaczenie terenu przygranicznego dla województwa przejęliśmy do zasobów wojewódzkich kilkukilometrowy odcinek Siemianówka-Tarnopol.

A szczegóły zdradzał Leszek Lulewicz, dyrektor departamentu Infrastruktury i Transportu UMWP.:

- Mamy już przetarg na dokumentację drogi 687, w tym roku chcemy ogłosić dokumentację na odcinek Siemianówka-Tarnopol, aby w roku przyszłym ogłosić i rozstrzygnąć przetarg na przebudowę obu tych odcinków.

Marszałek Jerzy Leszczyński zaznaczył też, że zarząd województwa nie zapomina o transporcie kolejowym.

- Jesteście świetną alternatywą dla Małaszewicz, ale też dla Kuźnicy, jeśli chodzi o tranzyt kolejowy. W inwestycjach, które planujemy są również modernizacje linii kolejowych na terenie całego województwa, w także tzw. szeroki torów na odcinku Siemianówka- Zabłotczyzna – wyjaśniał marszałek. – Wasze położenie, istniejące już potencjał to są spore możliwości, chociażby w kontekście propozycji Nowego Szlaku Jedwabnego, ale też i krajowego tranzytu kolejowego. Mamy teraz dobry czas i trzeba wykorzystać wszystkie okazje i możliwości, jakie z tego wynikają.

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook