Dodana: 13 listopad 2015 20:23

Zmodyfikowana: 14 listopad 2015 12:42

Promotech zwiększa sprzedaż na rynku niemieckim

Nawiązanie współpracy z nowym partnerem z branży spawalniczej pozwoliło Promotechowi na znaczne zwiększenie obrotów z rynkiem niemieckim. Na listopadowych targach BlechEXPO w Stuttgarcie firma prezentowała swoje urządzenia, które chce sprzedawać m.in. na tym rynku.

Ilustracja do artykułu Promotech-Stuttgart.jpg

Rok 2015 jest dla Promotechu przełomowy jeśli chodzi o współpracę z zachodnim sąsiadem. Do tej pory białostocki producent sprzedawał Niemcom głównie wiertarki elektromagnetyczne. Teraz – dzięki nawiązaniu współpracy z nowym dystrybutorem i  liderem niemieckiej branży spawalniczej – Promotech rozszerzył asortyment o wózki spawalnicze i akcesoria do nich. 

- Dzięki temu już w marcu nasze obroty z rynkiem niemieckim znacznie wzrosły i wyniosły ponad pół miliona euro – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu. – Mamy nadzieję na rozwój tej sprzedaży w kolejnych latach i to nie tylko na rynek niemiecki. Nasz nowy partner jest producentem i dystrybutorem urządzeń spawalniczych także na inne rynki, np. w kierunku Indii. 

Nie tylko wózki spawalnicze Promotech chce sprzedawać w Niemczech. W listopadzie spółka przeprowadzi pierwszą na tamtym rynku instalację automatu spawalniczego MCM 1000 - pięcioosiowego urządzenia do wycinania otworów i wspawywania króćców w zbiornikach ciśnieniowych. 

- Ta instalacja to początek ekspansji Promotechu na rynek niemiecki z naszą ofertą urządzeń do automatyzacji procesów cięcia i spawania – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor sprzedaży Promotechu. 

Automaty MCM spółka prezentowała także podczas listopadowych XII targów branży obróbki blach BlechEXPO w Stuttgarcie

- W trakcie targów prowadzone były rozmowy na temat kilku kluczowych projektów, które mogą zaowocować kolejnymi instalacjami MCM w latach 2016-2017- dodaje Zbigniew Kopciewski. – Pracujemy też nad uruchomieniem sprzedaży kompletnej oferty ukosowarek do rur i blach na rynku niemieckim.

Jeżeli rozmowy zakończą się porozumieniem, to już w pierwszym kwartale 2016 roku uruchomimy pierwsze dostawy maszyn.

To właśnie nowe ukosowarki Promotechu wzbudziły największe zainteresowanie podczas targów, podobnie jak system do automatyzacji spawania – półportal WA.

Wyroby spółki, poza stoiskiem firmowym, prezentowane były także na czterech innych stoiskach partnerów handlowych Promotechu.

-  Możemy otwarcie powiedzieć, że nasza oferta była najlepiej prezentowaną ofertą firm polskich na tych targach – mówi dyrektor Kopciewski. – To wydarzenie stało się doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów handlowych, jak i podtrzymania obecnych relacji. Udział w nim to także element długoletniego planu budowy i rozpoznawalności marki Promotech na rynku światowym.

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook