Wpis do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne
Wpis do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne i wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru dotyczy przedsiębiorców rozpoczynających działalność regulowaną w zakresie produkcji tablic rejestracyjnych.
Warunki, które należy spełnić:
Działalność w zakresie produkcji tablic może wykonywać przedsiębiorca, który spełnia następujące warunki:
1) posiada możliwości techniczne gwarantujące wykonywanie tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji zgodnie z warunkami technicznymi; warunek ten nie dotyczy przedsiębiorców sprowadzających z zagranicy materiały służące do wyrobu tablic rejestracyjnych;
2) posiada certyfikat na zgodność tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji z warunkami technicznymi;
3) nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne;
4) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne;
5) nie został prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej
Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie :
1. wniosku przedsiębiorcy, zawierającego następujące dane:
a) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
b) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
c) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
d) adres siedziby oraz adresy jednostek, w których będzie wykonywana działalność w zakresie produkcji tablic rejestracyjnych;
e) podpis przedsiębiorcy oraz oznaczenie daty i miejsca złożenia wniosku.
Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa:
2. certyfikat na zgodność tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji z warunkami technicznymi
3. zaświadczenie albo oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom:
o przedsiębiorcy, jeżeli jest on osobą fizyczną,
o osób - członków władz organów osoby prawnej lub nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej
4. oświadczenie następującej treści:
"Oświadczam, że:
o dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru są kompletne i zgodne z prawdą;
o znane mi są i spełniam szczególne warunki wykonywania działalności, o której mowa w art. 75a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
o posiadam aktualny dokument określający status jednostki będącej osobą prawną lub nieposiadającą osobowości prawnej jednostką organizacyjną albo dokument stwierdzający tożsamość w przypadku osoby fizycznej."
Oświadczenie o niekaralności składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Oświadczenie powinno również zawierać:
4) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
5) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
6) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Termin załatwienia sprawy
Zgodnie z art. 67. ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
1. Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej jest obowiązany dokonać wpisu przedsiębiorcy do tego rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony.
2. Jeżeli właściwy organ nie dokona wpisu w terminie, o którym mowa w ust. 1, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność po uprzednim zawiadomieniu o tym na piśmie organu, który nie dokonał wpisu. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.
Opłaty
Do wniosku należy dołączyć druk opłaty, dokument przelewu uiszczenia opłaty skarbowej: gotówkowa - wpłata w kasie Urzędu Miejskiego w Białymstoku lub przelewem - wpłata na rachunek:
Urząd Miejski w Białymstoku
Białystok, ul. Składowa 11
nr rachunku bankowego: 26 1240 5211 1111 0010 3553 3132
opłatę skarbową w wysokości 17 zł.
Tytuł opłaty:
Za wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne
SPRAWĘ PROWADZI I INFORMACJI UDZIELA:
Departament Infrastruktury i Ochrony Środowiska
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Referat Infrastruktury Technicznej
Osoba do kontaktu : Sylwia Kazberuk
Adres:
ul. Kard. S. Wyszyńskiego 1, V piętro, pok. 517, 15-888 Białystok
Telefony:
tel. (85) 749 74 79,
fax (85) 749 74 72
Godziny pracy:
pn: 8.00 - 16.00
wt-pt: 7.30 - 15.30
Podstawa prawna – wykaz aktów prawnych związanych ze sprawą
1. Art.75a i nast. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U z 2005r Nr 108, poz.908 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635)
3. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. - o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007r. Nr 155, poz.1095 z późn. zm).
4.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 listopada 2002r. w sprawie warunków produkcji oraz sposobu dystrybucji tablic rejestracyjnych i znaków legalizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz.1618)