Dodana: 20 grudzień 2017 10:48

Zmodyfikowana: 20 grudzień 2017 10:48

Up To Dates Festival wśród najlepszych festiwali muzycznych w 2017 r.

Tegoroczna, ósma już edycja Up To Date Festival, została wyróżniona w plebiscycie CoJestGrane24.pl i zajęła II miejsce pośród najważniejszych polskich festiwali muzycznych w kraju.

Ilustracja do artykułu UTDF_CJG.jpg

PLEBISCYT CO JEST GRANE 24

Co roku po zakończeniu sezonu festiwalowego wortal kulturalny Co Jest Grane 24 ogłasza plebiscyt na Najlepszy polski festiwal muzyczny. O tym, które muzyczne wydarzenie zostanie nagrodzone decydują czytelnicy serwisu. To oni przez siedem kolejnych dni głosują na jedną spośród kilkunastu propozycji. W tym roku o miano najlepszego festiwalu konkurowało 14 różnych festiwali z całego kraju. W poniedziałek 18.12.2017 ogłoszono wyniki plebiscytu, w którym Białostocki Up To Date Festival zajął II miejsce ustępując jedynie Przystankowi Woodstok. Ostatnie miejsce na podium otrzymał Katowicki OFF Festival. Na dalszych miejscach znalazły się m.in. Olsztyn Green Festival, Open’er Festival, Audioriver Festival, czy Tauron Nowa Muzyka.

Link do pełnych wyników:

https://goo.gl/9Fdwsm

 

 

 

 

JAKA BYŁA NAGRODZONA 8. EDYCJA FESTIWALU?

Tegoroczna edycja Up To Date Festival odbyła się 8 i 9 września na krytych parkingach Stadionu Miejskiego oraz w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Podczas dwóch dni festiwalowe lokalizacje odwiedziło ponad 8000 uczestników co jest 20% wzrostem frekwencji względem roku poprzedniego. Zanotowaliśmy także rekordową liczbę osób, którzy na festiwal do Białegostoku przyjechali z odległych miast. Tym razem stanowili oni aż 70% wszystkich uczestników, a ponad 2500 z nich zostało w Białymstoku na oba festiwalowe dni. Na kilka tygodni przed rozpoczęciem festiwalu wyprzedały się wszystkie karnety na Centralny Salon Ambientu, a w ciągu kilku pierwszych godzin od otwarcia festiwalowych bram wyprzedano wszystkie karnety na festiwal. Kontynuowaliśmy zapoczątkowaną w ubiegłym roku akcję 50+, dzięki której każdy kto ukończył pięćdziesiąty rok życia mógł na festiwal wejść całkowicie za darmo. Z tej akcji zdecydowało się skorzystać kilkadziesiąt osób, które wraz z młodszym pokoleniem na własnej skórze mogło przekonać się czym jest dziś kultura młodych.

Tegoroczny Up To Date Festival był także rekordowy pod względem programu artystycznego. Na pięciu festiwalowych scenach (Centalny Salon Ambientu, Technosoul, T-Mobile Electronic Beats, Red Bull 3Style Showcase i po raz pierwszy Czwarta Scena Czwórki Polskiego Radia) wystąpiło ponad 50 artystów (10 po raz pierwszy występujących w Polsce) z 16 krajów dając 48 koncertów w tym 4 premiery światowe.

Up To Date Festival to nie tylko muzyka. W tym roku w programie festiwalu znalazły się także bezpłatne wystawy m.in.: na Rynku Kościuszki czy w Galerii Arsenał oraz akcja społeczna zwracająca uwagę głównych odbiorców festiwalu, ludzi do 35 roku życia na wartość, jaką są relacje ze starszym pokoleniem. To właśnie tym relacjom poświęcony został tegoroczny film promujący Up To Date Festival pt. „Za Darmo”. Film wzbudził setki komentarzy mówiących o łzach wzruszenia, niesamowitości Festiwalu i tym jak Białostoczanie potrafią być kreatywni, a promował akcję społeczną - Wyślij Pocztówkę do Babci – w efekcie czego z pozdrowieniami z festiwalu wysłano ok. 900 pocztówek.

PROMOCJA UP TO DATE W KRAJU I POZA GRANICAMI

Konsekwentna praca nad formułą i programem Festiwalu sprawia, że dziś chętnie wspierają go inne podmioty. W tym roku do współpracy przy Festiwalu zaprosiliśmy m.in.: Pocztę Polską, Polskie Radio, PSS Społem Białystok, Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, Operę i Filharmonię Podlaską, Muzeum Podlaskie, Politechniką Białostocką, Galerię Arsenał oraz Instytut Adama Mickiewicz i serwis Culture.pl, który pomagał Festiwalowi w promowaniu polskiej kultury poza granicami kraju zapraszając do Białegostoku przedstawicieli środowisk muzycznych z innych krajów na Up To Date Festival jak i poprzedzający go Taste The East.

Promocja Festiwalu to także wizyty na krajowych targach i konferencja. Festiwalowa ekipa wzięła udział łącznie w 25, na kilka z nich zabierając ze sobą festiwalowego Malucha. Nasze stanowiska i imprezy towarzyszące organizowane poza Białymstokiem odwiedziło łącznie blisko 21 000 osób.

Promocja Festiwalu po raz kolejny spotkała się z ogromnym zainteresowaniem widzów i publiczności. Tegoroczne filmy promocyjne „Spinscott & Pro8l3m Live Tribute”, „Otwarcie sezonu” oraz „Za Darmoobejrzało ponad 540 000 razy. Festiwalem coraz bardziej interesują się także media ogólnopolskie. Czwarty Program Polskiego Radia przeprowadził ponad 8h transmisji na żywo z Festiwalu, a zrealizowany pod jedną z festiwalowych scen program TVP KULTURA, emitowany w sobotnie przedpołudnie na żywo śledziło kilkadziesiąt tysięcy osób w całym kraju.

Poprzednią, siódmą edycję Up To Date Festival wielokrotnie doceniono w plebiscytach i konkurach o charakterze ogólnopolskim, gdzie zestawiano Festiwal nie tylko z największymi i najważniejszymi wydarzeniami kulturalnymi w kraju, ale także z przemysłami promocyjnymi i marketingowymi, z których to pojedynków bardzo często Festiwal wychodził zwycięsko.

 

Wyróżnienia i nagrody za rok 2016:

  • 2016 - III MIEJSCE wśród festiwali w Polsce - plebiscyt Munoludy
  • 2016 - Brąz za film „Bagaż Życia” - Kategoria Film, Konkurs KTR (Klub Twórców Reklamy)
  • 2016 - Brąz za „Pozdro Techno dla Seniorów" - Kampania Wirusowa 50+ , Kategoria Digital & Mobile Komunikacja Wirusowa, Konkurs KTR (Klub Twórców Reklamy)
  • 2016 - Nominacja dla filmu „Bagaż Życia” - Kategoria Film Online, Konkurs KTR (Klub Twórców Reklamy) 

W ośmioletniej historii festiwal wielokrotnie doceniało również lokalne środowisko przyznając m.in.:

  • 2011 - Nagroda Artystyczna Prezydenta Miasta Białegostoku
  • 2012 - Podlaska Marka Roku Nagroda Podlaskich Konsumentów
  • 2015 - Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Podlaskiego

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook