Dodana: 27 październik 2015 08:52

Zmodyfikowana: 27 październik 2015 08:52

Uczniowie z woj. podlaskiego rekordowo zaangażowani w zdrowe odżywianie

Już tylko 2 tygodnie zostały do Dnia Śniadanie Daje Moc i próby ustanowienia nowego światowego rekordu w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania. Tymczasem Szkoła Podstawowa im. Obrońców Westerplatte w Rutkach wygrała konkurs na hasło promujące udział w programie Śniadanie Daje Moc. Uczniowie już 6 listopada spróbują pobić śniadaniowy rekord. Organizator programu - Partnerstwo dla Zdrowia – gorąco zachęca rodziców do zgłaszania szkół swoich dzieci na www.sniadaniedajemoc.pl. Udział w programie jest bezpłatny.

Ilustracja do artykułu Śniadanie Daje Moc_zdjęcie.jpg

W szkołach z województwa podlaskiego trwają już lekcje w Klubach Śniadanie Daje Moc. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach tak zachęcają do przyłączenia się 6.11. do największej w Polsce lekcji gotowania zdrowego śniadania:

Na rekordzie Guinnessa jest spotkanie, wystarczy przygotować zdrowe śniadanie.

Od kilku lat w naszej szkole ze szczególną troską zwracamy uwagę na to, co nasi uczniowie jedzą na drugie śniadanie i czy są to zdrowe i pożywne posiłki. Bierzemy udział w wielu projektach związanych ze zdrowym odżywianiem, a Rekord Guinnessa to przede wszystkim doskonała forma promocji zdrowego żywienia i wielka frajda dla uczniów. Emocje są ogromne! Dzięki Śniadaniowemu Rekordowi budujemy więzi z rodzicami i ze środowiskiem lokalnym. Aby wszystko przebiegło sprawnie, 

w wydarzenie angażujemy rodziców, nauczycieli i uczniów, którzy z ogromną chęcią pomagają szkole w organizacji tego wyjątkowego dnia – mówi Bogusława Grądzka, koordynatorka Szkoły Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Rutkach.

Czy uczniowie z województwa podlaskiego zostaną śniadaniowymi rekordzistami? Dowiemy się niebawem. Już 6 listopada punktualnie o godzinie 10:00 w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania wezmą udział uczniowie klas 0-3 szkół podstawowych w całej Polsce.

Na dzieci czekają gry, zabawy, konkursy, quizy, wycieczki, eksperymenty i pokazy organizowane na lekcjach. Taka nauka przez zabawę jest najskuteczniejszym sposobem, by kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe już od najmłodszych lat. Programowi patronują MEN, Ośrodek Rozwoju Edukacji i Rzecznik Praw Dziecka

Podstawy merytoryczne programu, czyli 12 zasad zdrowego odżywiania, opracował Instytut Matki i Dziecka, jako wytyczne dla rozsądnego odżywiania, które łączy zdrowe nawyki z przyjemnością jedzenia, tak ważną dla dzieci.

Prawidłowe żywienie jest jednym z najważniejszych warunków, który trzeba spełnić, aby zapewnić dziecku zgodny z jego potencjałem rozwój fizyczny i intelektualny. Partnerstwo dla Zdrowia, koalicja tworzona przez Danone, Biedronką, Lubellę oraz Instytut Matki i Dziecka, już od 2006 r. prowadzi działania przyczyniające się do obniżenia poziomu niedożywienia polskich uczniów – zarówno ilościowego jak i jakościowego.

Program Śniadanie Daje Moc od 5 lat przyczynia się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce. Dzięki programowi obserwujemy nie tylko wzrost świadomości nauczycieli i rodziców na temat roli śniadania w diecie dziecka, lecz także entuzjazm dla zdrowego odżywiania wśród najmłodszych. W kontekście ostatnich społecznych i medialnych dyskusji o diecie ucznia, możemy stwierdzić, że kluczem do sukcesu naszego programu są kreatywne metody nauczania, które nawet największych niejadków potrafią przekonać do jedzenia zdrowych i pożywnych posiłków. 

Ponad 162 000 dzieci objętych tegoroczną edycją programu to dowód, że udaje nam się realizować naszą misję – mówi Ewa Gayny, przedstawicielka Partnerstwa dla Zdrowia.

Program Śniadanie Daje Moc zwiększył wyraźnie zaangażowanie rodziców w żywienie dzieci. Aż 56% nauczycieli biorących udział w programie zauważyło pozytywną zmianę, podczas gdy wśród nauczycieli nie związanych z programem tylko 32% miało takie obserwacje[1].

W ocenie nauczycieli rośnie jakość drugich śniadań przynoszonych przez uczniów - niemal połowa nauczycieli uczestniczących w programie zauważyła poprawę jakości śniadań, podczas gdy wśród nieuczestników poprawa nastąpiła w 33% klas. W klasach objętych programem wzrósł odsetek dzieci przynoszących do szkoły śniadania i są one wyższej jakości niż w pozostałych klasach (częściej pojawiają się warzywa i owoce oraz produkty mleczne, rzadziej pączki i drożdżówki).

Zwyczaj wspólnego jedzenia drugiego śniadania w klasie przynosi także inny pozytywny efekt – aż 75% nauczycieli zaangażowanych w program Śniadanie Daje Moc zachęca dzieci, by dzieliły się posiłkiem z kolegami, którzy tego dnia z różnych powodów nie mają nic do zjedzenia.

 

[1] 06.2015 MillwardBrown na zlecenie Partnerstwa dla Zdrowia, zbadanie postaw dzieci i nauczycieli w obszarze żywienia; wpływ programu „Śniadanie Daje Moc” na postawy i zachowania dzieci i nauczycieli

Za: Inf. własna firmy

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook