Dodana: 11 sierpień 2011 10:38

Zmodyfikowana: 11 sierpień 2011 10:38

Promocja województwa - początek w Augustowie

To była wyjątkowa sobota w Augustowie. Występy zespołów muzycznych, prezentacja zabytkowego dyliżansu pocztowego, konkursy, zabawy i 5 tysięcy kolorowych baloników nad miastem zainaugurowały wewnętrzną kampanię promocyjną województwa podlaskiego.

Sobotnia impreza miała charakter pikniku rodzinnego. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Był kiermasz podlaskich przysmaków. Rodziny z dziećmi korzystały z atrakcyjnych konkursów i licznych zabaw na świeżym powietrzu. Augustowianom i wczasowiczom spędzającym urlop w mieście czas umilały występy zespołów muzycznych - "Kalinki", "Klekociaków", "Czeremszyny" i w końcu "Karimski Club", gwiazdy światowego formatu, czerpiącej z wielu kultur i gatunków muzycznych. Gościem honorowym był Marszałek Województwa Podlaskiego - Jarosław Dworzański.

- Dziś w Augustowie województwo podlaskie otwiera swoją kampanię promocyjną. (...) Tu będziemy chcieli przekonać nie tylko mieszkańców naszego regionu, ale również wszystkich gości, aby pokochali naszą różnorodność, naszą wielokulturowość, aby pokochali naszych mieszkańców, którzy są tak bardzo życzliwi, tak bardzo otwarci. (...) Wierzę, że wspólnie z "Podlaską Pocztą Polową" i tym kolorowym dyliżansem będziecie towarzyszyć nam przez cały sierpień. - powiedział.

Jednym z punktów imprezy była prezentacja zabytkowego dyliżansu pocztowego w ramach akcji "Podlaska Poczta Polowa". Inicjatywa polega na tym, że każdy może wysłać spersonalizowaną kartkę pocztową reklamującą województwo ze specjalnie przygotowanych infokiosków. Jest też możliwość skorzystania z drukowanej formy tradycyjnej - karty opatrywane są wówczas okolicznościowymi pieczęciami. Wystarczy dostarczyć organizatorom zdjęcie i własny pomysł na tekst. Dyliżans dotrze do dwudziestu największych miast regionu. Autor najciekawszej pracy z przystanku w danej miejscowości otrzyma rower górski, a wszystkie kartki wezmą udział w konkursie głównym 29 sierpnia w Białymstoku. Marszałek województwa zainaugurował tę inicjatywę wysyłając z Augustowa pocztówkę ze swoim wizerunkiem na tle Netty. Jarosław Dworzański zachęcił w ten sposób do korzystania z tej świetnej okazji przekazania pozdrowień z wakacji oferowanej w ramach promocji regionu.

Otwarto również oficjalnie stronę poczty, na której można zapoznać się ze spostrzeżeniami Woźnicy, prowadzącego specjalnego bloga, jak i obejrzeć relacje foto i video z każdej imprezy promocyjnej w terminie 7 - 29 sierpnia.

Różnorodność zapewnionych atrakcji była wprostproporcjonalna do różnorodności regionu, która to jest motywem przewodnim kampanii. Sobotni dzień w Augustowie potwierdził też jej hasło przewodnie, że w Podlaskiem "Warto żyć, zawsze warto tu wracać...".

***

Kampania promocyjna województwa podlaskiego ma na celu wykreowanie naszego regionu, jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, zamieszkiwanego przez gościnnych ludzi, doskonałego do życia. Władze województwa dbają o to, by ten zakątek Polski stał się miejscem atrakcyjnym turystycznie i handlowo, ale również miejscem, gdzie można wygodnie i ciekawie pracować oraz żyć.

Odwiedź stronę Podlaskiej Poczty Polowej!

Zobacz, jak było w Warszawie


Więcej o kampanii...


W sierpniu rozpoczyna się kampania promocyjna województwa podlaskiego, mająca na celu wykreowanie wizerunku tego regionu, jako miejsca atrakcyjnego turystycznie, zamieszkiwanego przez gościnnych ludzi, doskonałego do życia. Ocenia się, że w ciągu najbliższych kilku lat będzie to jeden  z najbardziej pożądanych kierunków podróży na mapie naszego kraju. Władze regionu dokładają starań, aby ten zakątek Polski stał się miejscem atrakcyjnym turystycznie i handlowo, ale również miejscem gdzie można wygodnie i ciekawie pracować oraz żyć.

Motywem przewodnim kampanii promocyjnej będzie szeroko pojmowana różnorodność województwa, postrzegana m.in. poprzez pryzmat kultury, religii, przyrody, kulinariów. Kampania obejmie szereg działań z zakresu marketingu bezpośredniego, reklamę typu outdoor oraz emisję materiałów reklamowych w środkach masowego przekazu o zasięgu regionalnym.

Hasło przewodnie kampanii, jej idea kreatywna to: „WARTO TU ŻYĆ, ZAWSZE WARTO TU WRACAĆ…”

Hasło zostało opracowane przez Profesora Leona Tarasewicza, który zgodził się jednocześnie użyczyć swojego głosu na potrzeby telewizyjnych i radiowych spotów reklamowych. Oprócz Profesora w spotach wezmą udział dwa inne autorytety związane z naszym województwem: Profesor Andrzej Strumiłło (Ziemia Suwalska) oraz Jacek Szymański (Ziemia Łomżyńska).

Działania z zakresu marketingu bezpośredniego to przede wszystkim dwie duże plenerowe imprezy promocyjne inaugurujące i finalizujące sierpniową kampanię promocyjną, oraz miesięczna akcja promocyjna o charakterze road show „Podlaska Poczta Polowa”.

facebook