Dodana: 8 marzec 2011 14:07

Zmodyfikowana: 8 marzec 2011 14:07

II runda naboru do Programu Rozwoju Bibliotek

Przypominamy, że do końca marca 2011r. biblioteki publiczne z małych miejscowości z całego kraju mogą zgłaszać się do drugiej rundy Programu Rozwoju Bibliotek.

Rekrutacja trwa od 31 stycznia 2011r. Biblioteki, które zostaną przyjęte, otrzymają sprzęt informatyczny, wezmą udział w cyklu praktycznych szkoleń, nawiążą współpracę z innymi organizacjami pozarządowymi i otrzymają granty na realizację własnych pomysłów.

W programie mogą wziąć udział biblioteki publiczne ze wszystkich gmin wiejskich, wszystkich gmin wiejsko-miejskich oraz z tych gmin miejskich, które liczą do 20 tys. mieszkańców. Takich bibliotek w całym kraju jest ponad 6500.

Część z nich - prawie 1900 placówek - bierze już udział w pierwszej rundzie programu. Biblioteki te otrzymały sprzęt informatyczny: komputery, laptopy, drukarki, projektory multimedialne, a pracujący w nich bibliotekarze wzięli udział w cyklu praktycznych szkoleń. Dzięki nim dowiedzieli się, jak poszerzać ofertę biblioteki i lepiej dostosować ją do oczekiwań mieszkańców – jak zorganizować młodzieżowy klub filmowy, szkolenie komputerowe dla seniorów, jak zachęcać do współpracy młodych ludzi czy miłośników lokalnej historii. Opracowali również trzyletnie plany rozwoju swoich placówek, a na wymienione w nich zadania mogli pozyskać dofinansowanie w konkursie grantowym „Aktywna biblioteka”. Teraz z tych wszystkich działań skorzystają biblioteki, które zakwalifikują się do drugiej rundy programu. Będzie mogło uczestniczyć w niej około 1500 bibliotek.

Aby biblioteka wzięła udział w programie, niezbędna jest zgoda urzędu gminy. Muszą także stworzyć partnerstwa i złożyć wnioski. W takim partnerstwie jedna z bibliotek będzie pełnić rolę Biblioteki Wiodącej, trzy pozostałe będą Bibliotekami Partnerskimi. Biblioteka Wiodąca uzyska z programu więcej korzyści, ale też będzie mieć więcej zobowiązań. Biblioteki należące do partnerstwa będą następnie współpracować ze sobą na każdym etapie programu.

We wnioskach biblioteki opiszą aktywności, którymi chciałyby się pochwalić oraz nieinwestycyjne działania gminy związane m.in. z kulturą. Następnie wnioski zostaną ocenione przez komisję, a do programu zakwalifikują się te biblioteki, które zdobędą najwięcej punktów.

Organizator: Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Szczegółowe informacje na temat zasad programu i sposobu składania wniosków znajdują się na stronie www.biblioteki.org.


prezentacja - kliknij na baner

Materiały od Organizatorów

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook