Dodana: 31 marzec 2011 08:32

Zmodyfikowana: 31 marzec 2011 08:32

Allegro w Białymstoku z receptą na własny biznes

W sieci kupuje już ponad połowa Polaków mających dostęp do Internetu. To natomiast stwarza idealną okazję dla osób stawiających na rozwój własnego e-biznesu. Trzeba tylko wiedzieć jak, a tego uczy społeczny projekt Akademia Allegro, który niebawem wystartuje  w Białymstoku.

Akademia Allegro, niedawno powołany do życia projekt edukacyjny, przemierza obecnie Polskę wzdłuż i wszerz szerząc ideę e-commerce i dzieląc się sposobem na sukces w branży. Projekt nie jest przedsięwzięciem komercyjnym – doświadczony zespół popularnego portalu aukcyjnego sam inwestuje w organizację szkoleń opłacając m.in. trenerów, materiały edukacyjne, wyposażenie, czy wynajem sal. 
– Chcemy mieć swój wkład w rozwój branży e-commerce w Polsce, stąd zamierzamy docierać do Polaków w sposób bezpośredni – mówi Mariusz Wesołowski, koordynator ds. Edukacji Allegro. 

Jednymi ze sztandarowych propozycji oferty edukacyjnej są Akademia Biznesu Internetowego (ABI) oraz Edukacyjne Spotkania Allegro (ESA). Znakiem szczególnym pierwszego z projektów jest Truck Allegro, czyli ciężarówka będąca jednocześnie mobilnym centrum szkoleniowym naszpikowanym multimediami i sprzętem służącym prowadzeniu szkoleń. Jednocześnie może się w nim kształcić ponad 30 osób, którym udostępnia się własne laptopy wyposażone w odpowiednie programy graficzne i inne. Obecnie ABI szkoli z podstaw prowadzenia sklepu internetowego mieszkańców województwa mazowieckiego goszcząc w każdym mieście powiatowym.

Tymczasem ESA skierowana jest do osób już działających w branży e-commerce i zainteresowanych samorozwojem. Szkolenia Akademii Allegro wystartują w Białymstoku już 16 kwietnia.
– Będą to dwa dni wypełnione warsztatami z takich zagadnień, jak tworzenie oferty sklepu internetowego, obsługa klienta, ale też problemy prawne czy obsługa najważniejszych aplikacji optymalizujących sprzedaż – zachęca do udziału Mariusz Wesołowski.

Akademia Allegro w swojej działalności edukacyjnej korzysta ze wsparcia specjalistów z różnych dziedzin związanych z branżą e-commerce. Obecnie w drużynie znajduje się niemal 20 trenerów będących zarówno ekspertami poszczególnych działów Allegro, jak i specjalistami z zewnątrz. Należą do nich graficy, fotografowie, ekonomiści, socjologowie, programiści, informatycy czy trenerzy komunikacji społecznej.

Uczestnicy ESA oraz innych projektów edukacyjnych pokrywają jedynie 10% kosztów organizacyjnych, czyli w tym przypadku ok. 100 zł za 2 dni wypełnione treścią e-commerce.
– Chodzi nam raczej o samodyscyplinę szkolonych osób, czekamy na uczestników naprawdę zainteresowanych tematem. Ponadto wszystkim zapewniamy wszelkie niezbędne materiały konferencyjne w formie drukowanej, jak i elektronicznej – zapewnia M. Wesołowski.

Rejestracji na szkolenie można dokonać na stronie internetowej: www.akademia.allegro.pl.

Allegro istnieje na polskim rynku od 1999 roku. Innowacyjny wówczas pomysł na utworzenie bezpiecznego portalu aukcyjnego i zorganizowanie sieci sprzedaży w Internecie, zrealizowali Arjan Bakker (obecny prezes Grupy Allegro) oraz programista Tomasz Dudziak. Dziś firma zatrudnia ponad 1000 osób mając swoją siedzibę w Poznaniu. Liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła już 12 milionów i stale rośnie. Firma od lat przoduje w rankingach branży e-commerce w Polsce nieustannie rozwijając ofertę Grupy Allegro o nowe działalności – w jej skład wchodzą m.in. Bankier.pl, Ceneo.pl, Tablica.pl, Płatności.pl, OtoWakacje, OtoDom, OtoMoto etc.

Daria Duszyńska
dotPR

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook